برزگر بفرویی، ک.، دربیدی، م.، و همتی، ح. (1394). مدل علّی تأثیر انگیزش تحصیلی بر فرسودگی تحصیلی با نقش واسطهای اهمالکاری دانشجویان. مطالعات آموزش و یادگیری، 7(2)، 1ـ69.
جمالی، م.، و کیامنش، ع. (1397). رابطۀ حمایت تحصیلی با فرسودگی تحصیلی دانشآموزان با نقش واسطهای کیفیت زندگی در مدرسه، روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 12(6)، 206ـ226.
رستمی، ز.، عابدی، م.، و ویلماریلی، ش. (1390). هنجاریابی مقیاس فرسودگی تحصیلی مسلش در دانشجویان زن دانشگاه اصفهان. رویکردهای نوین آموزشی، 6(1)، 21ـ38.
زرعگر، م.، ابراهیمیپور، ح.، شعبانی، ی. و هوشمند، ا. (1396). بررسی ارتباط انگیزش و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان دانشکدۀ بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 4(1)، 40ـ50.
شریفیفرد، ف.، نوروزی، ک.، حسینی، م.ع.، آسایش، ح.، نوروزی، م.، و اشرف رضایی، ن. (1393). ارتباط فرسودگی تحصیلی با خودکارآمدی تحصیلی در بین دانشجویان پرستاری و پیراپزشکی. دانشکدۀ پرستاری و مامایی، 12(8)، 792ـ799.
شریفیراد، غ.، مصطفوی، ف.، جوادزاده، س.ه.، مهکی، ب.، و م. (1394). بررسی نقش خودکارآمدی و انتظارات پیامد در خودمراقبتی دیابت نوع 2.
کنگرۀ پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی شرق کشور، وزارت درمان و آموزش پزشکی،
10(9)، 34ـ56.
شفیع نادری، م.، کدیور، پ.، عربزاده، م.، و صرامی، غ. (1391). بررسی ساختار عاملی، روایی و پایایی مقیاس انتظارات پیامد دانشجو. اندازهگیری تربیتی، 10(3)، 21ـ35.
شفیع نادری، م.، کدیور، پ.، عربزاده، م.، و صرامی، غ. (1391). بررسی ساختار عاملی، روایی و پایایی مقیاس انتظارات پیامد دانشجو. اندازهگیری تربیتی، 10(3)، 12ـ29.
صدوقی، م.، و غفاری، ع. (1397)، رابطۀ حمایت تحصیلی با فرسودگی تحصیلی دانشآموزان با نقش واسطهای کیفیت زندگی در مدرسه، مدیریت مدرسه، 6(1)، 11ـ23.
نعامی، ع. (1388). رابطۀ بین کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز. مطالعات روانشناختی، 5(3)، 117ـ134.
ویسانی، م.، لواسانی، غ، و اژهای، ج. (1391). نقش اهداف پیشرفت، انگیزش تحصیلی و راهبردهای یادگیری بر اضطراب آمار، آزمون مدل علی. روانشناسی، 62(16)، 142ـ160.
یعقوبی، ا.، و بختیاری، م. (1395). تأثیر آموزش تابآوری بر فرسودگی تحصیلی دانشآموزان دختر. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 4(13)، 7ـ16.
Bandura, A. (2004). Health promotion by social cognitive means. Health education & behavior, 31(2), 143-164.
Baron, R. M., & Kenny, D. A. (1986). The moderator–mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations. Journal of personality and social psychology, 51(6), 1173.
Bresó, E., Salanova, M., & Schaufeli, W. B. (2007). In search of the “third dimension” of burnout: Efficacy or inefficacy?. Applied psychology, 56(3), 460-478.
Chang, E., Lee, A., Byeon, E., & Lee, S. M. (2015). Role of motivation in the relation between perfectionism and academic burnout in Korean students. Personality and Individual Differences, 82, 221-226.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000). The “ what” and “why” of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior. Psychological inquiry, 11(4), 227-268.
Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2002). Overview of self-determination theory: An organismic dialectical perspective. Handbook of self-determination research, 3-33.
Freudenberger, H. J. (1974). Staff burn‐out. Journal of social issues, 30(1), 159-165.
Hazari, Z., Sonnert, G., Sadler, P. M., & Shanahan, M. C. (2010). Connecting high school physics experiences, outcome expectations, physics identity, and physics career choice: A gender study. Journal of research in science teaching, 47(8), 978-1003.
Ifinedo, P. (2017). Examining students’ intention to continue using blogs for learning: Perspectives from technology acceptance, motivational, and social-cognitive frameworks. Computers in Human Behavior, 72, 189-199.
Landry, C. C. (2003). Self-efficacy, motivation, and outcome expectation correlates of college students’ intention certainty.
Landry, C. C. (2003). Self-efficacy, motivation, and outcome expectation correlates of college students’ intention certainty.
Lee, J., Puig, A., Kim, Y. B., Shin, H., Lee, J. H., & Lee, S. M. (2010). Academic burnout profiles in Korean adolescents. Stress and Health, 26(5), 404-416.
Lin, S. H., & Huang, Y. C. (2014). Life stress and academic burnout. Active Learning in Higher Education, 15(1), 77-90.
Lyndon, M. P., Henning, M. A., Alyami, H., Krishna, S., Zeng, I., Yu, T. C., & Hill, A. G. (2017). Burnout, quality of life, motivation, and academic achievement among medical students: A person-oriented approach. Perspectives on medical education, 6(2), 108-114.
Mahmoudi, H., Brown, M. R., Amani Saribagloo, J., & Dadashzadeh, S. (2018). The role of school culture and basic psychological needs on Iranian adolescents’ academic alienation: A multi-level examination. Youth & Society, 50(1), 116-136.
Maslach, C. (2003). Burnout: The cost of caring. Ishk.
Maslach, C., & Leiter, M. P. (2016). Burnout. In Stress: Concepts, Cognition, Emotion, and Behavior (pp. 351-357). Academic Press.
Onya, H., Aarø, L. E., & Madu, S. N. (2009). Social outcome expectations regarding delayed sexual debut among adolescents in Mankweng, South Africa. Scandinavian journal of public health, 37(2_suppl), 92-100.
Pintrich, P. R., & De Groot, E. V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of educational psychology, 82(1), 33.
Riggs, M. L., Warka, J., Babasa, B., Betancourt, R., & Hooker, S. (1994). Development and validation of self-efficacy and outcome expectancy scales for job-related applications. Educational and psychological measurement, 54(3), 793-802.
Rodriguez, C. M. (2009). The impact of academic self‐concept, expectations and the choice of learning strategy on academic achievement: the case of business students. Higher Education Research & Development, 28(5), 523-539.
Rowell, L., & Hong, E. (2013). Academic motivation: Concepts, strategies, and counseling approaches. Professional School Counseling, 16(3), 2156759X1701600301.
Salmela-Aro, K., & Tynkkynen, L. (2012). Gendered pathways in school burnout among adolescents. Journal of adolescence, 35(4), 929-939.
Salmela-Aro, K., Savolainen, H., & Holopainen, L. (2009). Depressive symptoms and school burnout during adolescence: Evidence from two cross-lagged longitudinal studies. Journal of youth and adolescence, 38(10), 1316-1327.
Scaduto, A., Lindsay, D., & Chiaburu, D. S. (2008). Leader influences on training effectiveness: motivation and outcome expectation processes. International Journal of Training and Development, 12(3), 158-170.
Vallerand, R. J., Pelletier, L. G., Blais, M. R., Briere, N. M., Senecal, C., & Vallieres, E. F. (1992). The Academic Motivation Scale: A measure of intrinsic, extrinsic, and amotivation in education. Educational and psychological measurement, 52(4), 1003-1017.
Yang, H. J. (2004). Factors affecting student burnout and academic achievement in multiple enrollment programs in Taiwan’s technical–vocational colleges. International Journal of Educational Development, 24(3), 283-301.
Yu, R., & Zhou, X. (2006). Brain potentials associated with outcome expectation and outcome evaluation. Neuroreport, 17(15), 1649-1653.
Zhang, X., Klassen, R. M., & Wang, Y. (2013). Academic burnout and motivation of Chinese secondary students. International Journal of Social Science and Humanity, 3(2), 134.