اصل فتاحی، ب.، کریمی، ی.، سیف، ع. ا.، و پاشاشریفی، ح. (1388). مقایسۀ تأثیر روشهای سنجش (عملکردی، تشریحی و عینی) بر عملکرد دانشجویان رشتۀ مشاوره و راهنمایی در درس روش تحقیق دانشگاه آزاد اسلامی شبستر. علوم تربیتی، 2(6)، 7ـ34.
امرایی، ع. (1391). کنکور، پلی به سوی سعادت، تأملاتی در نسبت کنکور و حیات اجتماعی ما. سورۀ اندیشه، 66 و 67، 91ـ92.
بهرامینسب، ب.، فرجاللهی، م.، و معینیکیا، م. (1390). نقش آزمونهای مؤسسات آزاد علمی بر پیشرفت درسی دانشآموزان دورۀ متوسطه. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی(راهبردهای آموزش)، 4(4)، 159ـ164.
پورکاظمی، م. ح. (1381). مطالعۀ تطبیقی پذیرش دانشجو در کشورهای چین و ژاپن و طرح جدید آزمون سراسری. مجموعه مقالات سمینار بررسی روشها و مسائل آزمونهای ورودی دانشگاهها، اصفهان: خانۀ ریاضیات اصفهان.
تلگینی، م.، مانیطباییزواره، ف.، انصاریپور، م.، حاتمزاده، ل.، و ارتفاعی، ا. (1381). مشکلات کنکور از دید دانشآموزان. مجموعه مقالات سمینار بررسی روشها و مسائل آزمونهای ورودی دانشگاهها، دانشگاه صنعتی اصفهان، 29ـ61.
حجفروش، ا. (1381). بررسی آسیبهای آزمون سراسری بر برنامههای درسی دورههای متوسطه و پیشدانشگاهی و ارائۀ روش رفع آسیبها. مجموعه مقالات سمینار بررسی روشها و مسائل آزمونهای ورودی دانشگاهها، خانۀ ریاضیات اصفهان.
خدایی، ا. (1389). آزمونهای خطیر در مقابل آزمونهای غیرخطیر. نامۀ آموزش عالی، 3(12)، 7ـ8.
خلاقی، ع. ا.، و حجفروش، ا. (1391). بررسی تأثیر کنکور بر اهداف آموزشی در گذر از آموزش متوسطه به آموزش عالی. تعلیم و تربیت، 112، 67ـ98.
روانبخش، ف.، اسمعیلی، م. ر.، و آفرینشخاکی، ا. (1392). مقایسۀ گذران اوقات فراغت ممتازین کنکور و راهنیافتگان به دانشگاه با تأکید بر فعالیت جسمانی. مدیریت ورزشی، 17، 75ـ94.
سبحانی، ع.، و شهیدی، م. (1386). آسیبشناسی کنکور و بررسی امکان حذف آن در نظام پذیرش دانشجو.
پژوهش در برنامهریزی درسی، 21(13)، 161ـ181.
شکرانی، ی. (1393). بررسی نسبت آزمونهای سراسری با اهداف درس تعلیم و تربیت دینی و قرآنی. علوم قرآن و حدیث، 11(45)، 38ـ40.
فتحآبادی، ج. (1385). بررسی تأثیر روشهای متفاوت سنجش بر رویکردهای مطالعه و راهبردهای آماده شدن برای امتحان در دانشجویان با پیشرفت بالا و پایین. رسالۀ دکتری. دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبائی.
فتحآبادی، ج. (1393). بررسی اثر واشبک آزمون سراسری دانشگاهها و مراکز آموزش عالی بر رویکردهای آموزش و یادگیری در دورۀ متوسطه و پیشدانشگاهی. طرح پژوهشی، سازمان سنجش آموزش کشور.
قلخانباز، ف.، و خدایی، ا. (1393). تأثیر پایگاه اجتماعی ـ اقتصادی داوطلبان آزمون سراسری 1389 بر موفقیت تحصیلی آنها. مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 4(5)، 55ـ79.
کیانی، غ. ر. (1394). سوابق تحصیلی و آزمونهای سراسری جایگزین نظام کنکورمحور: چرایی، چیستی، و چگونگی تغییر. مطالعات زبان و ترجمه، 48(4)، 1ـ26.
گرامیپور، م.، فلسفینژاد، م. ر.، دلاور، ع.، و فرخی، ن ع. (1391). مقایسۀ روشهای تحلیل عاملی تأییدی ردگیری کنش افتراقی سؤالات آزمونهای سرنوشتساز. اندازهگیری تربیتی، 9(3)، 105ـ122.
نوربخش، س. م.، و حائری، س. م. (1390). مطالعۀ جامعهشناختی موفقیت در کنکور. نامۀ آموزش عالی، 15، 33ـ58.
یارمحمدیان، ا.، سهرابی، ن.، و عریضی، ح. ر. (1384). بررسی و مقایسۀ تأثیر کنکور بر وضعیت روانی و شخصیتی راهیافتگان و راهنیافتگان به دانشگاه و خانوادههای آنان. مطالعات روانشناختی، 1(2)، 119ـ136.
Bennett, S., Bishop, A., Dalgarno, B., Waycott, j., & Kennedy, G. (2012). Implementing Web 2.0 technologies in higher education: A collective case study. Computers & Education, 59(2), 524-534.
Biggs, J. (1993). What inventories of students’ learning processes really measure? A theoretical view and clarification. British Journal of Education Psychology, 63(1), 3-19.
Black, P. J., & Wiliam, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in Education: Principles Policy and Practice, 5(1), 7-73.
Boud, D. (1995). Assessment and learning: Contradictory or complementary?. In P. Knight (Ed). Assessment for Learning in
Higher Education. (PP. 35-48). London: Kogan.
Broadfoot, P. (1996). Education, Assessment, and Society. Philadelphia: Open University Press.
Cheng, L. (1997). How does washback influence teaching? Implications for Hong Kong. Language and Education, 11 (1), 38- 54.
Crumpton, H. E., & Gregory, A. (2011). "I'm Not Learning": The role of academic relevancy for low-achieving students. The Journal of Educational Research, 104(1), 42-53.
Goldhaber, D. (2018). A Gloomy Perspective on High-Stakes Testing. Education Next, 18(2). 79-80.
Maccollum, S. (2005). The collage chase. Literary Cavalcade, 57(6), 20.
Melissa. R., Brian. A., & Anthony, S. (2002). The Impact of High-Stakes Testing in Chicago on Student Achievement in Promotional Gate Grades. Educational Evaluation and Policy Analysis, 24(4), 333–357.
Pan, Y. C. (2009). A review of washback and its pedagogical implications. VNU Journal of Science, Foreign Languages, 25(4), 257-263.
Sazegar, Z., & Motallebzadeh, K. (2017). Iranian national university entrance examination (konkoor) of B.A.: an analysis of its reliability and validity. Modern Journal of Language Teaching Methods, 7(3), 358-365.
Scoullar, K., & Prosser, M. (1994). Students’ experiences in studying for multiple-choice question examinations. Studies in Higher Education, 19(3), 267-279.
Thomas, P., & Bain, J. (1984). Contextual dependence of learning approaches: The effects of assessment. Human Learning, 3, 227-240.
Van Teijlingen, E., Marahatta, S. B., Simkhada, P., McIver, M., & Sharma, J. P. (2018). Developing an international higher education partnerships between high and low-income countries: two case studies. Journal of Manmohan Memorial Institute of Health Sciences, 3(1), 94-100.
Watkins, D. (1982). Identifying the study process dimensions of Australian university students. Australian Journal of Education, 26(1), 76–85.