ابراهیمی، م. (1391). رابطۀ سبکهای دلبستگی و روابط موضوعی با تصور از خدا بین دانشآموزان دوره متوسطه شهرستان تهران. پایاننامۀ کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی. دانشکدۀ روانشناسی و علوم اجتماعی.
جناآبادی، ح.، و سابقی، ف. (1393). رابطۀ دلبستگی به خدا با معناداری زندگی والدین کودکان کمتوان ذهنی
شهر زاهدان. طلوع بهداشت، دانشکدۀ بهداشت یزد، 2، 99ـ112.
خاکساری، ز. (1385). نظرات منفی و مثبت در مورد خدا و ارتباط آن با عزت نفس و سلامت روان دانشآموزان در میان دانشآموزان دبیرستانی در میناب. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه الزهرا.
خاکشور، ف.، غباریبناب، ب.، و شهابیزاده، ف.(1392). نقش تصور از خدا و هویت مذهبی در معنای زندگی. روانشناسی و دین، 2، 43ـ56.
رشیدی، م.، و شریف موسوی، ف. (1394). رابطۀ سبکهای دلبستگی به خدا با بخشایشگری و همدلی دانشآموزان دختر شهرستان قم. اولین همایش ملی پژوهشهای نوین در حوزه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ایران. تهران.
شجاعی، م.ص.(1386). توکل به خدا راهی به سوی حرمت خود. قم: انتشارات قم.
غباری بناب، ب. (1390). مطالعاتی در قلمرو مشترک دین و روانشناسی. مجلۀ حوزة دانشگاه، 29،73ـ96.
قنبری هاشمآبادی، ب.، سید محمدحسن، ا.، و قنبری هاشمآبادی، م .(1391). بررسی ارتباط ادراک از خدا با خودپنداره و خودکارآمدی با توجه به متغیرهای فردی در میان دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد. پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، 2، 165ـ180.
مشایخی راد، ش. (1380). اصول تربیت از دیدگاه امام علی(ع). حوزه و دانشگاه، 27، 49-68.
مظاهری، م.، صادقی، م. س.، شهابیزاده، ف.، و یاوری، ف. (1384). بررسی رابطۀ سبکهای دلبستگی و دلبستگی به خدا با تصور از خدا. پژوهشکدۀ خانواده، چاپ نشده.
منصور، م.، و دادستان، پ. (1383). روانشناسی ژنتیک 2: از روان تحلیلگری تا رفتارشناسی. چ 5. تهران: رشد.
Beck, R. & McDonald, A. (2004). Attachment to God: The Attachment to God inventory. Tests of working model correspondence. And an explorations of Faith group differences. Journal of Psychology and theology, 2, 92-103.
Bowlby, J. (1973). Attachment and Loss: Attachment. New York: Basic Books.
De Ross, S.A., Miedema, S., & Ledema, J. (2001). Attachment, working models of self and others, and God concept in kindergarten. Journal for the Scientific Study of Religion, 40(4), 607-618.
Kirkpatrick, L. A. (1999). An attachment theoretical approach to love and religious belief . personality and social psychology bulletin, 18, 269.
Kuburick, z. (1998). Image of God in religious experience, the scientific journal FACT understates services: philosophy and sociology, 1, 471-482.
Lawrence‚ R. T. (1997). Measuring the image of God: The God Image Inventory and the God Image Scales. Journal of Psychology and Theology‚ 25‚ 214-236.
Lent, R.W. (2004). Toward a unifying theoretical and practical perspective on well-being and psychosocial adjustment. Journal of Counseling Psychology, 51, 482-509.
Newton, A. T. & McIntosh, D. N. (2010). Specific religious beliefs in a cognitive appraisal model of stress and coping. International Journal for the Psychology of Religion, 20(1), 39-58.
Ross. D. (2006). Young children God concepts; Influence attachment and religious socialization in family and school context. Religious Education, 101(1), 84-103.
Slater, T. (2005). The Development of Children’s Concept of God. The University of Chicago Press. 1-16.
Yang, K.p. & Mao, X.Y. (2007). A study of nurses’ spiritual intelligence: A cross-sectional questionnaire. International journal of nursing studies, 20(3), 65-78.