آقابابائی، ن.، طلائی پاشیری، ا. ر.، و کوانتس، ک. ت. (1396). بررسی روابط میان ویژگیهای شخصیتی، بنیانهای اخلاقی، و اخلاق کاری در دانشجویان ایرانی و کانادایی. روانشناسی فرهنگی، 1(2)، 1ـ22.
آقاجانی حسینآبادی، م. ح.، فرزاد، و.، و شهرآرای، م. (1389). مطالعۀ ویژگیهای روانسنجی پرسشنامۀ سبک هویت. طب و تزکیه، 53، 9ـ19.
احدی، ح. و جمهری، ف. (1385). روان شناسی رشد. تهران: پردیس.
امین بیدختی، ع. (1389). رابطۀ بین هوش هیجانی و رضایت شغلی کارکنان ادارات دولتی شهرستان سمنان. رهبری و مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، 4(3)، 31ـ45.
برقی مقدم، ج.، مشرف جوادی، ب.، مظفری، س. ا.، و گروسی فرشی، م. ت. (1388). ارتباط سبکهای هویت با عوامل برانگیزاننده و احساس موفقیت. فراسوی مدیریت، 11، 135ـ155.
برک، ل. (2007). روانشناسی رشد. ترجمة ی. سیدمحمدی (1387). تهران: ارسباران.
بنیهاشمیان، ک. (1385). رابطۀ هوش هیجانی، سبک رهبری و کارآمدی مدیران مدارس. پایاننامۀ کارشناسیارشد رشتۀ مدیریت آموزشی، تهران دانشگاه تربیت مدرس.
پاشاشریفی، ح.، و شریفی، ن. (1387). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: سخن.
حسنخویی، س. (1385). رابطۀ بین هوش هیجانی و منبع مهار شغلی یا رضایت شغلی مدیران مدارس شهر بیرجند. پایاننامۀ کارشناسیارشد رشتۀ مدیریت آموزشی، تهران: دانشگاه الزهرا.
خاکسار، ف. (1384). رابطۀ میان هوش هیجانی با عملکرد و پیشرفت شغلی. پایاننامۀ کارشناسیارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.
دهشیری، غ. (1382). هنجاریابی پرسشنامۀ بهرۀ هیجانی بار اون (EQ-I) برای ارزیابی جنبههای مختلف هوش دانشجویان دانشگاههای تهران. پایاننامۀ کارشناسیارشد روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبائی تهران، دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی،.
رضویان شاد، م. (1384). رابطۀ هوش هیجانی با سازگاری اجتماعی و پیشرفت تحصیلی. پایاننامۀ کارشناسیارشد رشتۀ روانشناسی عمومی، دانشگاه تبریز، دانشکدۀ علوم انسانی.
ساجدی، س.، آتشپور، س. ح.، شیرانی، ص.، و لندران اصفهانی، س. (1386). ارتباط بین هوش هیجانی با انگیزش شغلی کارکنان شرکت نگهبان گاز استان اصفهان. پژوهشهای تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، 12، 27ـ35.
سلیمانیان، ع.، درودی، ح.، و گلپیچ، ز. (1392). پیشبینی رشد شغلی براساس سبکهای هویت در دانشجویان مراکزآموزش عالی شهر بجنورد. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 68، 161ـ175.
صادقی، ا.، باغبان، ا.، بهرامی، ف.، احمدی، س. ا.، و مولوی، ح. (1391). بررسی عوامل مؤثر بر رشد مسیر شغلی دانشآموزان سوم راهنمایی تا پیشدانشگاهی شهر اصفهان. دستاوردهای روانشناختی، 4(1)، 1ـ18.
کشاورزی ارشدی، ف. (1388). تأثیر سبک هویتی و هوش هیجانی در پیشبینی انگیزۀ پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد. اندیشه و رفتار، 13، 5ـ18.
فلاحی، و.، و رستمی، ک. (1391). نقش هوش هیجانی در اثربخشی تدریس معلمان در مدارس راهنمایی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 3(1)، 167ـ188.
نقیزاده، ح.، توکلی، م.، میری، م.، و اکبرزاده، ح. (1388). بررسی رابطۀ هوش هیجانی با تنش شغلی در مدیران و کارکنان بیمارستانهای آموزشی وابسته با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز. مجلۀ علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، 2 (3)، 69ـ87.
Adams, C.R. (1998). Objective measure of identity of stutus, a manual on theory and test construction. Unpublished manuscript .University of Guelph.
Amarul, W. S., Najib, A. M. & Che S., M. (2014). The relationship between emotional intelligence and interpersonal communication skills in disaster management context: A proposed framework. Social and Behavioral Sciences, 155, 110-114.
Armstrong, T. (2009). Multiple intelligences in the classroom 3rd edition. Alexandria: Association for Supervision & Curriculum Development.
Antonacopoulou, E. P. & Gabriel, Y. (2001). Emotion learning and organizational Change: Towards an integration of psychoanalytic and other perspectives. Journal of Organizational Change Management, 14 (5), 435-451.
Bakercobb, Y. (2008). An analysis of the career maturity levels of intellectually gifted adolescents. Doctoral Dissertation. University of Mississippi.
Bar-On, R. (2000). Emotional and social intelligence: insights from the Emotional Quotient Inventory. In R. Bar-On, & J. D. A. Parker (eds.), The handbook of emotional intelligence: Theory, development, assessment, and application at home, school, and in the workplace (pp 363-388). Francisco, CA, US: Jossey-Bass.
Bayar, N.& Sayil, M. (2005). Risk-taking behaviors in a non-western urban adolescent sample. Journal of Adolescence, 23(3), 678-682.
Berzonsky, M. D. (2008). Identity formation: The role of identity processing style and cognitive processes. Personality and Individual Differences, 44, 645-655.
Berzonsky, M. D. & Kuk, L. S. (2005). Identity style, psychosocial maturity, and academic performance. Personality and Individual Differences, 39(1), 235-247.
Carr, A. (2007). Positive psychology. London: MCGrow Hill.
Creed, P., & Patton, W. (2004). Internal and external barriers, cognitive style, and the career development variables of focus and indecision. Journal of Career Development, 30, 277- 294.
De Oliveira, D. R., Griep, R. H., Portela, L. F., & Rotenberg, L. (2017). Intention to leave profession, psychosocial environment and self-rated health among registered nurses from large hospitals in Brazil: a cross-sectional study. BMC Health Services Research, 17(1), 21.
Erikson, E.h. (1980). Identity routh and crisis .New Yourk Norton.
Farsinejad, M. (2003). Relation of identity style, social healt and self efficacy. (Ma thesis), Tehran University.
Fuller, B., Marler, L. E., Hester, K., & Otondo, R. F. (2015). Leader reactions to follower proactive behavior: Giving credit when credit is due. Human Relations, 68(6), 879-898.
Goleman, D. (1995). Emotional Intelligence what it can matter more than IQ. New York: Bantam Book.
Heller, T. (2008). Psychological predictors of career maturity in college student-athletes. Doctoral dissertation. Florida State University.
McGarvey, R. (1997). Final score: get more from employees by upping your EQ. Entrepreneur, 25(7), 78-81.
Moore, T. (2003). The impact of career development classes on the identity development and career self efficacy of traditional aged college students. Doctoral dissertation. Ohio State University.
Patton, W., & McMahon, M. (2006).Career development and system theory: connecting theory and practice. Rotterdam: sense publishers.
Petrides, K.V. & Furnham, A. (2004). Trait emotional intelligence: Behavioral validation in two studies of emotion recognition and reactivity to mood induction. European Journal of Personality, 17, 39-57.
Salami, S. O. (2008) Gender, identity status and career maturity of adolescents. Journal of Social Sciences, 16 (1), 35-49.
Salovay, P., & Mayer, J. D. (2002). Emotional intelligence. In R. J. Sternberg (Ed.), Handbook of intelligence (2nd ed.). New Yourk : Cambridge University Press.
Super, D. E., Thompson, A. S., Lindeman, R. H., Jordan, J. P., & Myers, R. A. (1981). The Career Development Inventory. Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press.
Van der Heijden B. I., Peeters, M. C., Le Blanc, P. M., & Van Breukelen J. W. M. (2018). Job characteristics and experience as predictors of occupational turnover intention and occupational turnover in the European nursing sector. Journal of Vocational Behavior, 108, 108-120.
Vasantha, A. (1977) A socio-economic study of work values. Journal of Psychological Researches, 21(2), 119-121.
White, J. M., Winn, K. I., & Young, W. (1998). Predictors of attrition from an outpatient chemical dependency program. Substance Abuse, 19(2), 49-59.
Young, J., Lim, M. A., Kim, S., Young K., Eun J. K., Jong, E. L., & Yu K. K. (2010). The effects of a cognitive-behavioral therapy on career attitude maturity, decision making style, and self-esteem of nursing students in Korea. Nurse Education Today, 30(8), 731-736.