تدین، ف. (1399). اثربخشی مشاورۀ شغلی بر خودکارآمدی تصمیمگیری شغلی نوجوانان. ششمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی.
https://civilica.com/doc/1042137.
جهانبخشی، ز.، خوشکنش، ا.، شریفی، م.، و خاصمحمدی، م. (۱۳91). اثربخشی برنامۀ آمادهسازی شغلی به روش گروهی بر هویت شغلی مغشوش و سبک تصمیمگیری دانشجویان دختر مقطع کارشناسی. مشاورۀ شغلی و سازمانی، 4(12)، 7996.
دوباتن، آ. (1969). شغل مورد علاقۀ من. ترجمۀ م.ه. حاجی بیگلو (1399). تهران: مدرسۀ زندگی.
سلطانی، م.، عابدی، م.ر.، نیلفروشان، پ.، و بیگدلی، ا. (1395). بررسی تصمیمگیری مسیر شغلی دانشآموزان دبیرستانی مبتلا به ناتوانی جسمی به شیوۀ زمینهای. روانشناسی بالینی، 8(3)، 4959.
شاوردی، ت.، و حیدری، ح. (1395). ابعاد و مؤلفههای هویت شغلی؛ ارائۀ الگوی سنجش. مشاورۀ شغلی و سازمانی، 8(28)، 114141.
عابدی، ش. (1390). انتخاب شغل آگاهانۀ رشتۀ تحصیلی و شغل. تهران: فلسفه.
عراقی، و. (1393). اثربخشی آموزش مهارتهای تصمیمگیری شغلی بر افکار ناکارآمد شغلی و هویت شغلی دانشجویان. پایاننامۀ جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد مشاورۀ شغلی. دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی.
قاسمی، ز.، صفارینیا، م.، و فرحبخش، ک. (1390). اثربخشی آموزش هدفگذاری شغلی بر انتخاب شغل و مشکلات تصمیمگیری شغلی دانشجویان کارشناسی سال آخر رشتۀ روانشناسی دانشگاه پیام نور. مشاورۀ شغلی و سازمانی، 8، 4155.
قربانپور، ا.، شفیعآبادی، ع.، فرحبخش،ک.، و دلاور، ع. (1395). تدوین برنامۀ تصمیمگیری شغلی مبتنیبر تلفیق نظریۀ یادگیری اجتماعی با نظریۀ پردازش اطلاعات شناختی و مقایسۀ اثربخشی آن با الگوی چندمحوری مطالعۀ موردی رفتار کارآفرینانۀ دانشجویان علمی کاربردی. کار و جامعه، 192، 5164.
کاموسی، ع. (1392). رابطۀ پایگاههای هویت و خودپندارۀ شغلی با مشکلات تصمیمگیری شغلی دانشآموزان دوم دبیرستان شهر تهران. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبایی.
کرسول، ج.د. (2007). پویش کیفی و طرح پژوهش. ترجمۀ ح. داناییفرد و ح. کاظمی (1400). تهران: ویرایش.
لطفآبادی، ح. (1387). روانشناسی رشد(2) نوجوانی، جوانی و بزرگسالی. تهران: سمت.
مازلو، ا. اچ. (1954). انگیزش و شخصیت. ترجمۀ ا. رضوانی (1376). تهران: آستان قدس رضوی.
Anthis, K. (2014). Hope, Will, Purpose, Competence, and Fidelity: Ego strengths as predictors of career identity. Identity, 14(2), 153-162.
Batool, S., & Ghayas, S. (2020). Process of career identity formation among adolescents: components and factors. Heliyon, e04905, 2405-8440.
Beitel, M., Wald, L. M., Midgett, A., Green, D., Cecero, J. J., Kishon, R., & Barry, D. T. (2015). Humanistic experience and psychodynamic understanding: empirical associations among facets of self-actualization and psychological mindedness. Person-Centered & Experiential Psychotherapies,14(2), 137-148.
Creswell, J. W. Hanson, W. E. Plano, V. L. C. & Morales, A. (2007). Qualitative research designs selection and implementation. The Counseling Psychologist, 35(2), 236-264
Dellas, M., & Jernigan, L. P. (1987). Occupational identity status development, gender comparisons, and internal external control in first- year air force cadets. Journal of Youth and Adolescence, 16(6), 587-600.
Hitt, M. A., Ireland R. D., & Hoskisson, R. E. (2001). Startegic Management: Competitiveness and Globalization. South- Western College Publishing.
Kelley, K., Clark, B., Brown, V., & Sitzia, j. (2003). Good practice in the conduct and reporting of survey research. International Journal for Quality in Health Care, 39, 261-66.
Khodabakhshi-Koolaee, A. (2020). Comparison of psychological hardiness and resiliency of employed and unemployed female-headed household. Journal of Client-Centered Nursing Care, 6(1), 7-12.
Kunnen, E. S. (2013). The Effects of Career Choice Guidance on Identity Development. Education Research International, 2013, 901718.
Kraus, L. J., & Hughey, K. F. (1999). The Impact of an Intervention on Career Decision-making Self Efficacy and Career Indecision. Professional School Counseling, 2, 384-390.
kulcsar, V., & Dobrean, A. (2020). Challenges and difficulties in career decision making: Their causes, and their effects on the process and the decision. Journal of Vocational Behavior, 116, part A, 103346.
Reed, T. L., & Skaar, N. R. (2010). An outcome study of career decision self-efficacy and indecision in an undergraduate constructivist career course. Journal of Career Development Quarterly, 59, 42-53.
Mackinnon, J. L., & Marcia, J. E. (2002). Concurring patterns of women's identity status, attachment styles, and understanding of children's development". International Journal of Behavioral Development, 25(1), 70-80.
Makipour, S., Shafiabady, A., Falsafinejad, M. R., & Khodabakhshi-koolaee, A. (2021). Female Managers’ Experiences of Work-family Enrichment Realization: A Grounded Theory Study. Journal of Client-Centered Nursing Care, 7(2), 109-122.
Marcia, J. E. (2002). Identity and psychosocial development in adulthood. Identity: An international journal of theory and research, 2(1), 7-28.
Ordun, G., & Akün, F. A. (2017). Self actualization, self efficacy and emotional intelligence of undergraduate students. Journal of Advanced Management Science, 5(3), 170-175.
Ponomareva, O., & Shkurin, D. (2021). Employee Job Satisfaction Under Digitalization: A Gender Aspect. In Digital Transformation and New Challenges (pp. 239-251). Springer, Cham.