ابراهیمی، پ.، مجدآبادی، م.، و مجدآبادی، ز. (۱۳۹۶). بررسی رابطۀ مقابله مذهبی و معنای زندگی با بهزیستی روانشناختی دانشجویان. دومین همایش روانشناسی و علوم تربیتی ایران در جیرفت. بازیابی شده در https://civilica.com/doc/698053
اعرابیان، ا.، خداپناهی، م.، حیدری، م.، و صالح صدقپور، ب. (1383). بررسی رابطۀ باورهای خودکارآمدی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی دانشجویان. روانشناسی، 8 (4)،360371.
اکبریان، ف. (1395). رابطۀ نگرش مذهبی با شادکامی و خودکارآمدی دانشآموزان دورۀ متوسطه. روانشناسی مدرسه، 5(2)، 719.
امیرانی، ف. (1397). اثربخشی آموزش خودکارآمدی بر میزان تابآوری و بهزیستی روانشناختی دانشآموزان اقدامکننده به خودکشی در شهرستان اردستان. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه پیام نور استان اصفهان.
انباردار، ف. (1391). بررسی رابطۀ دینداری و سبکهای دلبستگی با بهزیستی روانشناختی دانشجویان. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه شیراز.
ایری، ی.، فخری، م.، و حسنزاده، ر. (1397). مدلیابی رابطه ساختاری شادکامی براساس بهزیستی روانشناختی با واسطه گری خودکارآمدی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان. سلامت اجتماعی، 5(3)، 273281.
آذربایجانی،م.، و موسوی اصل، م. (1395). درآمدی بر روانشناسی دین. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه/ سمت.
باقری نسامی، م. (1392). نقش رفتارهای مذهبی در ارتقای سلامت زنان سالمند ایرانی (مطالعۀ کیفی). دین و سلامت، 1(2)، 3345.
بشارت، م.ع.، امامی، س.، و خواصی، ر. (1400). نقش واسطهای سلامت معنوی و استحکام من در رابطۀ بین کمالگرایی معنوی/ مذهبی و سلامت روان. روانشناسی فرهنگی، 5(1)، 138165.
پروندی، ع.، مرادی، ا.، و عارفی، م. (1396). پیشبینی سلامت روان براساس امیدواری و جهتگیری مذهبی در زنان سرپرست خانوار. دین و سلامت، 5(2)، 1322.
جهانی، س.، شریفی، م.، جهان ملکی، ر.، و نظری بولانی، گ. (1390). رابطۀ سطح آگاهی از مهارتهای زندگی با باورهای خودکارآمدی در دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی. پژوهشهای نوین روانشناختی، 6 (22)، 1950.
دهقانی، ف.، و رمضانی، م. (۱۳۹۷). بررسی رابطۀ دینداری و سلامت روان با نقش واسطهگری حمایت اجتماعی مطالعۀ موردی: دانشآموزان مقطع دوم متوسطۀ دخترانۀ منطقۀ زیدون شهرستان بهبهان. مقالۀ ارائهشده در سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در علوم انسانی، چالشها و راهحلها در تهران، دانشگاه پیام نور. بازیابیشده در https://civilica.com/doc/787066
رحیمی، ف. (1391). بررسی ارتباط دینداری با معناداری زندگی و پایبندی اخلاقی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران.
رضائی ورمزیار، م. (1397). رابطۀ بین حمایتهای اجتماعی ادراکشده با بهزیستی روانشناختی: نقش واسطهای سرمایههای تحولی. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 15(58)، 175188.
رییسی، ر.، و منظری توکلی، ح. (1395). رابطۀ دینداری با سلامت روان و خودکارآمدی در دانشآموزان دختر دورۀ متوسطۀ دوم ناحیۀ یک کرمان. مقالۀ ارائهشده در نخستین همایش جامع بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی و علوم اجتماعی در تهران. بازیابیشده در https://civilica.com/doc/634313
سپهوند، ت.، مجیدی کرهرودی، م.، موسویپور، س.، و سپهوند، ف. (1397). پیشبینی بهزیستی روانشناختی کارکنان برمبنای حمایت سازمانی ادراکشده، معنویت محیط کاری و خودکارآمدی. پژوهشنامۀ روانشناسی مثبت، 4(1)، 3548.
سراجزاده، ح. (1378). نگرشها و رفتارهای دینی نوجوانان تهرانی و دلالتهای آن برای نظریۀ سکولار شدن. نمایۀ پژوهش، 3(9 و 10)، 105118.
سراجزاده، ح.، و رحیمی، ف. (1392). رابطۀ دینداری با معناداری زندگی در یک جمعیت دانشجویی. راهبرد فرهنگ، 6(24)، 730.
عبدالهی گزافرودی، ب. (1395). مطالعۀ نقش واسطهای خودمهارگری در رابطۀ بین دینداری با شادکامی، بهزیستی روانشناختی و رضایت از زندگی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه الزهرا (س).
عسگری، پ.، احتشامزاده، پ.، و پیرزمان، س. (1388). رابطۀ سازگاری معنوی و آندورژنی با بهزیستی روانشناختی در دانشجویان. یافتههای نو در روانشناسی، 4(11)، 2233.
فرانکل، و. (1963). انسان در جستوجوی معنی. ترجمۀ صالحیان، ن.، و میلانی، م. (1392) تهران: درسا.
فرمانی، ه. (1396). پیشبینی بهزیستی روانشناختی براساس خودکارآمدی عمومی و حمایت اجتماعی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
فئوادی، ط. (1393). رابطۀ ساده و چندگانۀ سبکهای فرزندپروری، راهبردهای مقابلهای، تابآوری و خودکارآمدی با بهزیستی روانشناختی در دانشآموزان دختر پایۀ اول دبیرستانهای شهر اهواز. پایاننامۀ کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
قرهباغی، ف. (1396). نقش میانجیگری حمایت اجتماعی ادراکشده و تابآوری در رابطۀ بین استرس تحصیلی و بهزیستی روانشناختی دانشجویان کارشناسی دانشگاه تبریز. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه تبریز.
قمری، م. (1390). رابطۀ دینداری و حمایت اجتماعی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی منطقۀ دو. روانشناسی و دین، 4(1)، 89104.
محققی، م.، و صفاریان طوسی، م. (۱۳۹۵). بررسی رابطۀ جهتگیری مذهبی با حمایت اجتماعی ادراکشده در دانشجویان دانشگاه آزاد. چهارمین همایش ملی مشاوره و سلامت روان در قوچان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان. بازیابی شده در https://civilica.com/doc/621088
محمدی، ن. (1396). رابطۀ بین بهزیستی روانشناختی، عزتنفس و خودکارآمدی عمومی در دبیرستانهای دخترانۀ شهر گچساران. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران.
مرادی، م.، و چراغی، ا. (1394). رابطۀ حمایتهای اجتماعی با بهزیستی روانشناختی و افسردگی: نقش واسطهای حرمت خود و نیازهای اساسی روانشناختی. روانشناسی تحولی: روانشناسان ایرانی، 11(43)،297312.
مصرآبادی، ج.، جعفریان، س.، و استوار، ن. (1392). بررسی روایی سازه و تشخیصی پرسشنامۀ معنا در زندگی دانشجویان، مجلۀ علوم رفتاری، 7(1)، 8390.
میرزائی، ح.، میرزائی، م.، و فتحی، ل. (1397). بررسی ارتباط بین ابعاد دینداری و سرمایۀ روانشناختی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه تبریز). پژوهشهای جامعهشناسی معاصر، 7(12)، 121.
نایب درختان، ل.، و پناه علی، ا. (1397). پیشبینی بهزیستی روانشناختی از طریق مؤلفههای حمایت اجتماعی ادراکشده در بین کارکنان مرکز بهداشت تبریز. پنجمین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی در قزوین. بازیابیشده در https://civilica.com/doc/815370
نجفی، م.، احدی، ح.، سهرابی، ف.، و دلاور، ع. (1394). مدل پیشبین رضامندی زندگی براساس سازههای روانشناسی مثبتگرا. مطالعات روانشناسی بالینی، 6 (21)، 3255.
نریمانی،م.، حبیبی، ی.، و قاسمینژاد، م. (1397). نقش بخشودگی و معناداری زندگی در پیشبینی بهزیستی روانشناختی و رضایت از زندگی. روانشناسی و دین، 11(1)، 4762.
نصیری، ح.، و جوکار، ب. (1387). معناداری زندگی، امید، رضایت از زندگی و سلامت روان در زنان. زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، 6(2)، 157176.
نعیمی، ا.، و کلائی، ا. (1397). بررسی نقش ادراکشدۀ مهدویت و زیارت در سلامت روانی زنان. روانشناسی فرهنگی، 2(2)،3757.
Ates, B. (2016). Perceived Social Support and Assertiveness as a Predictor of Candidates Psychological Counselors’ Psychological Well-Being. International Education Studies, 9)5(, 28-39.
Bandura, A., Pastorelli, C., Barbaranelli, C., & Caprara, G. V. (1999). Self-efficacy pathways to childhood depression. Journal of Personality and Social Psychology, 76(2), 258–269.
Fan, X., & Lu, M. (2020). Testing the effect of perceived social support on left-behind children’s mental well-being in mainland China: The mediation role of resilience. Children and Youth Services Review, 109(5).
Fatima, S., Sharif, S., & Khalid, I. (2018). How does religiosity enhance psychological well-being? Roles of self-efficacy and perceived social support. Psychology of Religion and Spirituality, 10(2), 119–127.
Hadaway, C. K. (1978). Life satisfaction and religion: A reanalysis. Social Forces, 57(2), 636–643.
Hadden, J. K. (1995). Religion and the Quest for Meaning and Order: Old Paradigms, New Realities. Sociological Focus, 28 (1), 83-100.
Myers, D.G., & Diener, E (1995). Who is happy?. Journal of psychological science, 6, 10-9.
Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2001). On happiness and human potentials: A review of research on hedonic and eudaimonic well-being. Annual Review of Psychology, 52(1), 141–166.
Ryff, C. D., Singer, B. H., Love, G. D. (2004). Positive health: connecting well-being with biology, Connecting well-being with biology, Phil. Trans. R. Soc. Lond. B (2004) 359, 1383–1394.
Sarason, B.R., Sarason, I.G., & Pierce, G.R. (Eds). (1990). Social support: An interactional view. New York: John Wiley & Sons.
Siddiqui, S. (2015). Impact of Self-Efficacy on Psychological Well Being among Undergraduate Students. The International Journal of Indian Psychology, 2(3).
Wongpakaran, T., Wongpakaran, N., & Ruktrakul, R. (2011). Reliability and Validity of the Multidimensional Scale of Perceived Social Support (MSPSS): Thai Version. Clinical Practice & Epidemiology in Mental Health, 7, 161-166.