ابراهیمیبخت، ح.، یاراحمدی، ی.، اسدزاده، ح.، و احمدیان، ح. (1397). تدوین مدل سرزندگی تحصیلی براساس خشنودی از نیازهای بنیادین روانشناختی، جهتگیری انگیزشی، یادگیری خودراهبر. راهبردهای شناختی در یادگیری، 11 (6) ، 135ـ 153.
احمدپور، ر.، و مسعود نجاری، م.ا. (1399). اثربخشی برنامة آموزشی سازگاری اجتماعی بر سرزندگی تحصیلی، هویت تحصیلی و انعطافپذیری شناختی دانشآموزان دختر شهر بوکان. روانشناسی فرهنگی، 4(2)، 74ـ90.
استاجی، ز.، اکبرزاده، ر.، تدینفر، م.، رهنما، ف.، زردشت، ر.، و نجار، ل. (1385). بررسی سبک زندگی در ساکنین شهر سبزوار. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 13، 134ـ139.
اسدی، م.، براتی مقدم، ب.، و نقوی کلجاهی، م. (1394). رابطۀ ابعاد سبک زندگی اسلامی و شادکامی در دانشجویان دانشگاه خوارزمی. اسلام و سلامت، 2 (1) ، 33ـ38.
بخشی، ن.، و فولاد چنگ، م.(1397). رابطۀ جو مدرسه و تابآوری تحصیلی: نقش واسطهای سرزندگی تحصیلی. مطالعات روانشناسی تربیتی، 30، 51ـ 80.
پژوهینیا، ش.، فاطمی اردستادنی، س. م.ح.، اسلامی، م.، و کفیلی یوسفآباد، م. (1396). رابطۀ سبک زندگی اسلامی با هویت اخلاقی و خودکنترلی در نوجوانان. راهبرد فرهنگ، 37، 214ـ 229.
جزایری، س.س.، اصغرنژاد، ع.ا.، و خاقانی، م. (1398). مقایسة عوامل شخصیتی و دینداری درونی و بیرونی در نوجوانان با و بدون رفتارهای پرخطر. روانشناسی فرهنگی، 3(2)، 54ـ 71.
جوادی علمی، ل.، اسدزاده، ح.، دلاور، ع.، و درتاج، ف. (1399). مدلیابی روابط ساختاری اشتیاق تحصیلی دانشجویان براساس تدریس تحولآفرین، خودکارآمدی تحصیلی با میانجیگری نقش سرزندگی تحصیلی. راهبردهای شناختی در یادگیری، 14، 1ـ 19.
رحیمی، م.، و زارعی، ا. (1395). نقش ابعاد دلبستگی بزرگسالی در سرزندگی تحصیلی با واسطهگری ابعاد خودکارآمدی مقابله با مشکلات و کمالگرایی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 3(12)، 57ـ69.
سادات، س.، و ستایشی اظهری، م. (1398). نقش واسطهاى سرزندگى تحصیلى و شوخطبعى در رابطۀ بین هیجانهاى تحصیلى و درگیرى تحصیلى. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 4 (12) ، 28ـ 40.
سلمآبادی، م.، فرحبخش، ک.، ذوالفقاری، ش.، و صادقی، م. (1394). بررسی ارتباط سبک زندگی اسلامی با سلامت روان دانشجویان دانشگاه بیرجند. دین و سلامت، 3 (1)، 1ـ 10.
شهریاری، م.، عباسی، س.، مغزی، پ.، و معینی، م. (1397). ارتباط سبک زندگی رفتارهای ارتقادهندۀ سلامتی و سبک زندگی اسلامی در مبتلایان به سندرم حاد کرونری. مجلۀ بالینی پرستاری و مامایی، 7 (2)، 127ـ137.
شیخالاسلامی، ر.، و طاهری، ژ. (1396). تبیین علی سرزندگی تحصیلی براساس دلبستگی به والدین و همسالان و تنظیم شناختی هیجان. روشها و مدلهای روانشناختی، 8 (3) ، 1ـ22.
طغیانی، م.، کجباف، م. ب.، و باقرپور، م. (1392). رابطة سبک زندگی اسلامی با نگرشهای ناکارآمد در دانشجویان. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 14 (4) ، 36ـ 44.
عبدی، ع.، و زندی پیام، آ. (1398). پیشبینی عملکرد تحصیلی با توجه به ابعاد هویت تحصیلی، سرزندگی تحصیلی و شکفتگی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی. مجلۀ توسعۀ آموزش در علوم پزشکی، 35، 17ـ 25.
عربزاده، م.، نعیمی، ق.، و پیرساقی، ف. (1396). پیشبینی رضایت از زندگی در دانشجویان براساس سبک زندگی اسلامی و هوش معنوی. رویش روانشناسی، 18، 25ـ 44.
عطادخت، ا.، بشرپور، س.، و دولتی، ح. ( 1395). تعیین نقش همدلی و سبک زندگی اسلامی در تبیین رفتار جامعۀ یار معلمان. روانشناسی مدرسه، 5 (4)، 75ـ 84.
عطادخت، ا.، و پرزور، پ. (1395). نقش میزان پایبندی دانشجویان به سبک زندگی اسلامی در پیشبینی میزان گرایش آنها به اعتیاد. اعتیادپژوهی سوء مصرف مواد، 37، 11ـ 26.
عینی، س.، نریمانی، م.، و بشرپور، س. (1398). پیشبینی پیشرفت تحصیلی براساس سرزندگی تحصیلی و یادگیری خودراهبر دانشآموزان دختر. راهبردهای شناختی در یادگیری، 7 (12)، 33ـ 45.
فتحی، د.، و جمالآبادی، م. (1396). بررسی نقش واسطهگری تابآوری در رابطۀ حمایت تحصیلی و سرزندگی تحصیلی در دانشجویان. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 4 (10)، 263ـ 269.
کاویانی ارانی، م. (1388). طرح نظریۀ سبک زندگی براساس دیدگاه اسلام و ساخت آزمون بک زندگی اسلامی و بررسی ویژگیهای روانسنجی آن. رسالۀ دکتری روانشناسی. دانشگاه اصفهان.
کاویانی، م. (1390). کمیسازی و سنجش سبک زندگی اسلامی. روانشناسی و دین، 4 (2)، 27ـ 44.
کجباف، م. ب.، سجادیان، پ.، کاویانی، م .، و انوری، ح. (1390) . رابطۀ سبک زندگی اسلامی با شادکامی در رضایت از زندگی. روانشناسی و دین، 4 (4)، 61ـ74.
مرادی، م.، جمالآبادی، م.، شهابزاده، ص.، شیبانی، ا.ا.، مرادی، س.، و حوری، م. (1396). باورهای خودکارآمدی تحصیلی و سرزندگی تحصیلی؛ نقشدرآمیزی با کار مدرسه و جنس. مجلۀ توسعۀ آموزش جندی شاپور، 8 (4)، 419ـ 435.
مرادی، م.، دهقانیزاده، م. ح.، و سلیمانی خشاب، ع. ع. (1394). حمایت اجتماعی ادراک شده و سرزندگی تحصیلی؛ نقش واسطهای باورهای خودکارآمدی تحصیلی. مجلۀ مطالعات آموزش و یادگیری، 7 (1)، 1ـ24.
مرحمتی، ز.، و یوسفی، ف. (1395). رابطۀ ابعاد سبک زندگی اسلامی با بهزیستی روانشناختی در دانشجویان. روانشناسی کاربردی، 39، 329ـ 346.
مطهری، س.، فرحبخش، ک.، سلطانینژاد، ع.، و نوری، م. ر. (1394). پیشبینی رضایتمندی زناشویی اسلامی براساس سبک زندگی اسلامی در دانشجویان متأهل. دوفصلنامۀ پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی، 12، 47ـ 69.
ملایی، ف.، حجازی، م.، افراشته، م. ی.، و مروت، ذ. ا. (1399). نقش میانجی ذهن آگاه در رابطه بین اشتیاق تحصیلی و سرزندگی تحصیلی دانشآموزان دختر. پژوهش در نظامهای آموزشی، 48، 75ـ 90.
ملکی، ع. (1400). رابطۀ نیازهای معنوی و پایبندی مذهبی با سرزندگی تحصیلی دانشآموزان مقطع متوسطۀ دوم. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان.
میرزایی، ش. (1397). بررسی ارتباط بین سبک زندگی اسلامی ـ جهادی با راهبرد مقابله با استرس و خوشبینی، پژوهش در نظامهای آموزشی، 12، 1167ـ1183.
میکاییلی، ن.، افروز، غ. ع.، و قلیزاده، ل. (1391). ارتباط خودپنداره و فرسودگی تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر، روانشناسی مدرسه، 1 (4)، 90ـ 103.
ویسکرمی، ح. ع.، میردریکوند، ف. ا.، قرهویسی، س.، و سلیمانی، م. (1398). رابطۀ خودکارآمدی تحصیلی با سرزندگی تحصیلی: نقش میانجیگرانۀ نیازهای روانشناختی پایه. آموزش و ارزشیابی، 47، 141ـ 158.
Al-Awwad, N. J., Al-Sayyed, H.B., Abu Zeinah, Z. B., Reema Fayez Tayyem, R.F. (2021). Dietary and lifestyle habits among university students at different academic years. Clinical Nutrition ESPEN, 44 ,236-242.
Alic, A., Ceric, H., & Habibovic, S. (2015). The Connections of Empathy and Life Styles among Bosnian Students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 205, 457-462.
Comerford, J., Batteson, T., & Tormey, R. (2015). Academic buoyancy in second level schools: insights from Ireland. Journal of Social and Behavioral Sciences, 197, 98-103.
Eolaier C. (2019). Spiritual well–being: conceptualization and measurement. Journal of Psychology and Theology, 11, 330-40.
European Lifestyle Medicine Organization (2021). What is lifestyle medicine? Retrieved from https://www.eulm.org/what-is-lifestyle-medicine.
Firth, J., Gangwisch, J.E., Borisini, A., Wootton, R.E., Mayer, E.A., )2020). Food and mood: how do diet and nutrition affect mental wellbeing? BMJ 369, m2382. https:// doi.org/10.1136/bmj.m2382.
Freilich, R., & Shechtman, Z. (2010). The contribution of art therapy to the social, emotional, and academic adjustment of children with learning disabilities. The Arts in psychotherapy, 37(2), 97-105.
Hirvonena, R., Yli-Kivistöa, L., Putwainb , D.W., Ahonena , T., & Kiuru, N. (2019). School-related stress among sixth-grade students – Associations with academic buoyancy and temperament. Learning and Individual Differences, vol. 70, 100-108.
Lee, R. L., Loke, A. Y., Wu, C. S., & Ho, A. P. (2010). The lifestyle behaviors and psychosocial well‐being of primary school students in Hong Kong. Journal of Clinical Nursing, 19(9‐10), 1462-1472.
Martin, A.J., & Marsh, H.W. (2006). Academic buoyancy and its psychological and educational correlates: A construct validity approach. Psychology in the Schools, 43(3), 267-282.
Martin, A. J., & Marsh, H. W. (2008). Workplace and academic buoyancy: Psychometric assessment and construct validity amongst school personnel and students. Journal of Psychoeducational Assessment, 26(2), 168-184.
Miller, S., Connolly, P., & Maguire, L. K. (2013). Wellbeing, academic buoyancy and educational achievement in primary school students. International Journal of Educational Research, 62, 239-248.
Penineks, F., Karakaya, A., & Yilmaz, K. (2017). Relations between self- leadership and critical thinking skills. Procedia- social and Behavioral sciences, 207, 29- 41.
Putwain, D. W., Gallard, D., & Beaumon, J. (2020). Academic buoyancy protects achievement against minor academic adversities. Learning and Individual Differences, 83, 1-8.
Sarah, M., Paul, C., & Lisa. K. M. (2013). Well-being, Academic buoyancy and educational achievement in primary school student. International Journal of Educational Research, 62, 239-248.
Wright, F., Boyle, S., Baxter, K., Gilchrist, L., Nellaney, J., Greenlaw, N., & Forde, L. (2013). Understanding the relationship between weight loss, emotional well-being and health-related quality of life in patients attending a specialist obesity weight management service. Journal of Health Psychology, 18(4), 574-586.