شمس اسفندآبادی، ح.، و امامیپور، س. (1382). مطالعۀ سبکهای یادگیری در دانشآموزان یکزبانه و دوزبانۀ دورۀ راهنمایی و رابطۀ آن با پیشرفت تحصیلی و جنسیت. نوآوریهای آموزشی، 5، 11ـ28.
حسینی لارگانی، م. (1377). مقایسۀ سبکهای یادگیری دانشجویان در مقطع لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری ، زن و مرد و ضعف و قدرت 3 رشتۀ علوم انسانی ، پزشکی و مهندسی و فنی در دانشگاههای تهران، پایاننامۀ کارشناسی ارشد ، دانشگاه علامه طباطبائی تهران .
جوکار، ب. (1381). بررسی رابطه بین جهت گیری هدف و خودنظم بخشی دانشجویان دانشگاه شیراز. نشریه علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز.45، 71ـ56.
خدابنده، ص.، درتاج، ف.، اسدزاده، ح.، فلسفینژاد، م. ر.، و ابراهیمی قوام، ص. (1393). نقش سبکهای یادگیری در تبیین انگیزۀ پیشرفت و عملکرد تحصیلی. راهبردهایشناختی در یادگیری، 2 (3)، 55ـ68.
رحمانى شمس، حسن (1379). بررسى رابطه بین سبکهاى شناختى چهار رشتۀ مختلف علوم انسانى، پزشکى، مهندسى و هنر با ویژگیهاى شخصیتى آنها. پایاننامۀ کارشناسى ارشد، دانشگاه علامه طباطبائى تهران.
سیف، ع. ا. (1389). روانشناسی پرورشی نوین. تهران: دوران.
عصاره، ع.؛ احمدی، غ.، و عباسپور، ح. ع. (1392). تأثیر آموزش و پرورش پیشدبستانی بر پیشرفت تحصیلی و سازگاری اجتماعی دانشآموزان دوزبانۀ اول ابتدایی. پژوهشهای آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)، 3، 303ـ312.
عطاردی، م.، و کارشکی، ح. (1392). نقش ابعاد کمالگرایی و جهتگیری هدف در پیشبینی خودتنظیمی دانشجویان. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 2، 101ـ109.
کرمی نوری، ر.، و مرادی، ع. (1387). آزمون خواندن و نارساخوانی. تهران: جهاد دانشگاهی.
نصیرزاده، ف.، حیدرزاده، آ.، شیرازی، م.، فرمانبر، ر.، و منفرد، آ. (1392). بررسی سبکهای یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1392. پژوهش در آموزش علوم پزشکی، 6(1)، 29ـ39.
یعقوبی، ا.، قلایی، ب.، رشید، خ.، و کردنوقابی، ر. (1394)، عوامل مرتبط با تعللورزی تحصیلی. روانشناسی تربیتی، 37، 161ـ185.
یوسفی، ن.، سهرابی، ا.، اعتمادی، ع.، و احمدی، س.ا. (1388). مقایسۀ یادگیری زبان انگلیسی دانشآموزان دوزبانه با دانشآموزان یکزبانه. نوآوریهای مدیریت آموزشی. 2، 147ـ164.
Albert, R. T., Albert, R, E., & Radsma, J. (2002). Relationship amon bilingualism, critical thinking ability, and critical thinking disposition. Journal of Professional Nursing, 18, 220-229.
Ames, C. (1992). Classroom: Goal structure, and student motivation. Journal of Educational Psychology, 84, 261-271.
Bialystok, E., Craik, F. I., Grady, C., Chau, W., Ishii, R., Gunji, A., & Pantev, C. (2005). Effect of bilingualism on cognitive control in the Simon task: Evidence from MEG. NeuroImage, 24(1), 40-49.
Bouffard, T., Vezeau, C., & Bordeleau, L. (1998). A developmental study of the relation between combined learning and performance goals and students’ self‐regulated learning. British Journal of Educational Psychology, 68(3), 309-319.
De- Beni, R., & Paladino, P. (2009). Role of working memory in explaining the performance of individuals with specific reading comprehension difficulties: A meta-analysis. Learning and Individual Differences, 19(2), 246-251.
Deleon, J. (1983). Cognitive style difference and the under-representation of Mexican Americans in programs for the gifted. Journal of the Education of the Gifted, 3, 167-177.
Dweck, C.S. (1986). Motivational Process Affecting Learning. American Psychologist, 41, 1040-1048.
Dyah, P., Elaine, H., & Johnson, A, J. (2016). Bilingual Health Communication: Distinctive Needs of Providers from Five Specialties. HHS, 28(6), 557-567.
Ferrari, M., & Palladino, P. (2007). Foreign language learning difficulties in Italian children: Are they associated with other learning difficulties?. Journal of Learning Disabilities, 40(3), 256-269.
Grosjean, F. (1982). Life with Two Languages: An Introduction to Bilingualism. Cambridge, Mass: Harvard University Press, pp. 370.
Katez, J. R., et al. (2004). Keys to nursing success. 2nd ed. Upper Saddle River: Pearson/Prentice Hall Inc,.
Kolb, D. (1985). Learning Style Inventory: Technical Specifications. Boston: McBer and Company.
Pintrich, P. R. (2000). An achievement goal theory perspective on issues in motivation terminology, theory, and research. Contemporary Educational Psychology, 25, 92-104.
Smeltzer, S. C., Bare, B. G., Hinkle, J. L., & Cheever, K. H. (2009). Brunner & Suddarth’s Textbook of Medical-Surgical Nursing, 12e. Pennsylvania: Lippincott Wiiliam & Wilkins Company. Tuckman, B. W., & Jensen, M. A. C. (2014). Stages of small-group development Revisit-ed1. Group Facilitation, 10, 43.
Zhou B., & Krott A. (2015). Data trimming procedure can eliminate bilingual cognitive advantage. Psychon bull rev 10.3758/s13423-015-0981-6. [e Pub ahead of print].