آخوندی، ن. (1396). اثربخشی مدل سرمایۀ روانشناختی بر اهمالکاری تحصیلی و اهمالکاری سازمانی. شناخت اجتماعی، 6 (1)، 27ـ39.
امینیان، م. (1388). رابطۀ تنظیم هیجانی، رخدادهای منفی زندگی و تصویر از بدن با اختلالات تغذیه در زنان و دختران شهر اهواز. پایاننامۀ کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز.
تمدنی، م. (1389). اهمالکاری در دانشجویان، روانشناسی تحولی. روانشناسان ایرانی، 6(24)، 337ـ344.
توکلی، م. (1392). بررسی شیوع اهمالکاری تحصیلی در بین دانشجویان و ارتباط آن با ویژگیهای جمعیتشناختی، ترجیح زمان مطالعه و هدف از ورود به دانشگاه. روانشناسی تربیتی، 9(28)، 99ـ121.
حسین چاری، م.، و دهقانی، ی. (1387). پیشبینی میزان اهمالکاری تحصیلی براساس راهبردهای خودتنظیمی در یادگیری. پژوهش در نظامهای آمزشی، 2(4)، 63ـ73.
حیاتی، د.، عبدالهی، ع.، حسینی آهنگری، س. ع.، و عزیری ابرقویی، م. (1391). بررسی رابطۀ ابعاد کیفیت تجارب یادگیری و احساس خودکارآمدی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تهران. مرکز مطالعات و توسعۀ آموزش علوم پزشکی، 3(4)، 18ـ29.
حیدری، ع.، و اقبال، ف. (1389). رابطۀ دشواری در تنظیم هیجانی، سبکهای دلبستگی و صمیمیت با رضایت زناشویی در زوجین صنایع فولاد شهر اهواز. یافتههای نو در روانشناسی، 4 (11)، 7ـ19.
خسروی، ع.ا. (1388). بررسی رابطۀ رضایت شغلی کارکنان و اهمالکاری آنان در بخش آموزش سازمان توسعۀ تجارت. رهبری و مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، 3(2)، 125ـ141.
رستمی، ز.، عابدی، م.، و شوفلی، و. ب. (1390). هنجاریابی مقیاس فرسودگی تحصیلی مسلش در دانشجویان زن دانشگاه اصفهان. رویکردهای نوین آموزشی، 6(1)، 21ـ38.
عنایتی، ت.، و رستگارتبار، ف. (1396). رابطۀ نگرش دانشجویان به دانشگاه و فرسودگی تحصیلی با میانجیگری اهمالکاری تحصیلی. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 14(3)، 20ـ30.
کرمی، د. (1388). میزان شیوع اهمالکاری در دانشجویان و ارتباط آن با اضطراب و افسردگی. اندیشه و رفتار، 4(3)، 25ـ34.
مطیعی، ح.، حیدری، م.، و صادقی، م. (1391). پبشبینی اهمالکاری تحصیلی براساس مؤلفههای خودتنظیمی در دانشآموزان پایۀ اول دبیرستانهای شهر تهران. روانشناسی تربیتی، 8(24)، 49ـ70.
نعامی، ع.ز. (1389). رابطۀ بین کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز. مطالعات روانشناختی، 5(3)، 117ـ134.
Ahola, K., & Hakanen, J. (2007). Job strain. Burnout and depressive symptoms: a prospective study among dentists. Journal of Affective Disorder, 104(1-3), 125-138.
Balkis, M., & Duru, E. (2009). prevalence of Academic Procrastination Behavior Among pre-service Teachers, and its Relationship With Demographics and individual preference. Journal of Theory and practice in Education, 5 (1), 18-32.
Boudreau, D., Santen, S. A., Hemphill R. R., & Dobson J. (2004). Burnout in medical students: Examining the prevalence and predisposing factors during the four years of medical school. Annals of Emergency Medicine, 44 (4), 75-76.
Breso. E, Salanova. M., & Schaufeli, W. (2007). In Search of the” third dimension” of burnout: Efficacy or inefficacy?. Applied Psychology: An International Review, 59(13), 460-478.
Butler, E. A., Egloff, B., Wilhelm, F. H., Smith, N. C., Erickson, E. A., & Gross, J. J. (2003). The social consequences of expressive suppression. Emotion, 3(1), 48-67.
Coutinho, J., Ribeiro, E., Ferreirinha, R., & Dias, P. (2010). The Portuguese version of the Difficulties in Emotion Regulation Scale and its relationship with psychopathological symptoms. Review of Clinical Journal, 37(4), 145-151.
Eisenberg, N., & Spinrad, T., L. (2004). Emotion-related regulation: Sharpening the definition. Child Development, 75, 334-339.
English, T., & John, O. P. (2013). Understanding the Social Effects of Emotion Regulation: The Mediating Role of Authenticity for Individual Differences in Suppression. Emotion, 13(2), 314-329.
Gratz, K. L., & Tull, M. T. (2011). Extending Research on the Utility of an Adjunctive Emotion Regulation Group Therapy for Deliberate Self-Harm Among, Women With Borderline Personality Pathology Personality Disorders. Theory, Research, and Treatment, 2(4), 316-326.
Gratz, K. L., & Roemer, L. (2004). Multidimensional assessment of emotion regulation and dis-regulation: Development, factor structure, and initial validation of the Difficulties in Emotion Regulation Scale. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment, 26(1), 41-54.
Gross, J. J. (1998). Antecedent- and response-focused emotion regulation: Divergent consequences for experience, expression, and physiology. Journal of Personality and Social Psychology, 74,224-237.
Gross, J. J., & Munoz, R. F. (1995). Emotion regulation and mental health. Clinical Psychology. Science and Practice, 2, 151-164.
Hoeksma, J. B., Oosterlaan, J., & Schipper, E.M. (2004). Emotion regulation and the dynamics of feelings: A conceptual and methodological framework. Child Development, 75, 354-360.
Koole, S. L. (2009). The psychology of emotion regulation: An integrative review. Cognition and Emotion, 23, 4-41.
Lay, C. (1986). At last, my research article on procrastinator. Education, 118(4), 529-538.
Lazarus, R. S. (1991). Emotion and adaptation. Oxford, United Kingdom: Oxford University Press.
Leahy, R. L., Trich, D., & Napolitano, L. A. (2011). Emotion Regulation in Psychotherapy. London: The Guilford press.
Murberg, T. A., & Bru, E. (2004). School-related stress and psychosomatic symptoms among Norwegian adolescents. School Psychology International, 25, 317-332.
Neumann, Y., Neumann, E., & Reichel, A. (2010). Determinant and Consequences of Students’ Burnout in Universities. Journal of Higher Education, 61(1), 20-31.
Noh, H., Shin, H., & Lee, S. M. (2013). Developmental process of academic burnout among Korean middle school students. Learning and Individual Differences, 28, 82-89.
Parrott, W. G. (2001). Implications of dysfunctional emotions for understanding how emotions function. Review of General Psychology, 5,180-186.
Rosario, P., Costa, M., Nunez, J.C., Gonzalez-Pienda, J., Solano, P., & Valle, A. (2009). Academic procrastination: associations with personal, school and family variables. Spanish Journal of Psychology, 12(1), 118-127.
Salanva, M., Schauffeli, W., Martines, I., & Breso, E. (2010). How obstacles and facilitators predict academic performance. The mediating roles of study burnout and engagement. Anxiety, stress coping. Journal International, 23(21), 53-70.
Salmela-Aro, K., Savola, I, H., & Holopainen, L. (2008). Depressive symptoms and school burnout during adolescence. Journal of Roth and Adolescence, 6, 34-45.
Saunders, J., Davis, L., Williams, T., & Williams, J. H. (2004). Gender differences in self-perceptions and academic outcomes. Journal of Youth and Adolescence, 33, 81-90.
Schaufeli, W. B., Martinez, I. M., MarquesPinto, A., Salanova, M., & Bakker, A. (2002). Burnout and engagement in university students: A cross-national study. Journal of Cross-Cultural Psychology, 33 (5), 464-481.
Senécal, C., Koestner, R., & Vallerand, R. J. (1995). Self-regulation and academic procrastination. The Journal of Social Psychology, 135(5), 607-619.
Solomon, L. J., & Rothblum, E. D. (1994). Procrastination Assessment Scale-Students (PASS). In J. Fischer and K. Corcoran (Eds.) Measure for Clinical Practice, 2, 446-452. New York: The Free Press.