احمدی، ع. ا. (1391). روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلامی. تهران: امیرکبیر. چ نهم.
اخوان تفتی، م. (1382). پیامدهای طلاق در گذار از مراحل آن. مطالعات اجتماعی و روانشناختی زنان، 1(3)، 125-151.
آیتالهی، ز. (1390). مهارت زندگی در آیینۀ آیات و روایات. تهران: پژوهشکدۀ فرهنگ و معارف نهاد نمایندگی رهبری.
بستانی، م. (2004). اسلام و روانشناسی. ترجمۀ م. هویشم (1388). مشهد: بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی.
بنسون، ه.، و استوارت، ا. (2009). حال خوش. ترجمۀ م. قراچهداغی (1389). تهران: شباهنگ. چ اول.
جبارزاده قشلاق، ر.، بزازیان، س.، و شقاقی، ف. (1391). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر تابآوری معلمان زن. سومین همایش ملی مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینیشهر.
جعفری، ا.، حسینی، س. م.، و فاضلی، م. (1395). تأثیر آموزش مهارتهای زندگی خودآگاهی و مدیریت هیجانها در افزایش تابآوری و شادکامی زنان سرپرست خانوار. پژوهشنامۀ مددکاری اجتماعی، 2(8)، 41-76.
خدادادی سنگده، ج. (1396). عوامل مذهبی مؤثر در شکلگیری خانوادة سالم براساس بافت فرهنگی اجتماعی. روانشناسی فرهنگی، 1(1)، 85-98.
خلیلیان، ز.، و افلاکیفرد، ح. (1395). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای زندگی بر خودکارآمدی و افزایش شادکامی دانشآموزان دختر دورۀ دوم متوسطه. پژوهشهای مشاوره، 59، 76-96.
رضاپورمیرصالح، ی.
، فلاح، م.، و
صابری، م. (1395). بررسی اثربخشی مداخله مبتنی بر آموزش مهارتهای زندگی بر کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار.
زن و جامعه (جامعهشناسی زنان)، 7(1)، 81-99.
سازمان بهداشت جهانی (2001). برنامۀ آموزش مهارتهای زندگی. ترجمۀ ر. نوری قاسمآبادی و پ. محمدخانی (1387). تهران: واحد بهداشت روان و پیشگیری از سوء مصرف مواد سازمان بهداشت جهانی.
سلیمی بجستانی، ح.، و عابدی، ف. (1392). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر اضطراب، افسردگی و شادکامی مادران دانشآموزان مقطع راهنمایی شهرستان کرج در سال تحصیلی 91-1390. مطالعات روانشناسی بالینی، 3(11)، 29-48.
صادقی، س. (1388). بررسی میزان اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی و مهارتهای مقابله با استرس بر کاهش افسردگی زنان مطلقۀ شهر اصفهان. رسالۀ دکتری تخصصی روانشناسی. دانشگاه علامه طباطبائی.
صفاری، م.، سنایینسب، ه.، رشیدی جهان، ح.، پورتقی، غ.، و پاکپور حاجیآقا، ا. (1392). شادکامی، خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان. توسعۀ آموزش در علوم پزشکی، 13، 22-29.
علیپور، ا.، و نوربالا، ا. ع. (۱۳۷۸). بررسی مقدماتی پایایی و روایی پرسشنامۀ شادکامی آکسفورد در دانشجویان دانشگاههای تهران. روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، ۵(۱و۲)، 55-۶۶.
فاضل قانع، ح. (1392). سبک زندگی براساس آموزههای اسلامی. قم: مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما.
قضاوی، ز.، مردانی، ز.، و پهلوانزاده، س. (1396). بررسی تأثیر برنامۀ آموزش شادکامی فوردایس بر میزان شادکامی پرستاران. سلامت و مراقبت، 19(3)، 117- 124.
کاملی، م. ج. (1386). بررسی علل و عوامل مؤثر در بروز آسیبهای اجتماعی طلاق در جامعۀ ایران. دانش انتظامی، 9(3)، 179-198.
کاویانی، ح.، پورناصح، م.، صیادلو، س.، و محمدی، م. ر. (1386). اثربخشی آموزش کنترل استرس در کاهش اضطراب و افسردگی شرکتکنندگان در کلاس کنکور. تازههای علوم شناختی، 9(2)، 61-68.
کیم، ج. (2003). روان خود را بشناس. ترجمۀ گ. باقرینیا و م. حقپناه (1391). تهران: فراروان.
کلانتری، ع.، روشنفکر، پ.، و جواهری، ج. (1390). آثار و پیامدهای طلاق، مرور نظاممند تحقیقات انجامشده در ایران با تأکید بر ملاحظات جنسیتی (1390-1376). زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، 9(3)، 111-131.
گلمن، د. (2004). هوش هیجانی. ترجمۀ ن. پارسا (1383). تهران: رشد. چ سوم.
محفوظی، م. ص.، و جانبزرگی، م. (1387). بررسی رابطة بین سلسلهمراتب ارزشها و سلامت روانی. تهران: مؤسسة پژوهشی ابن سینا.
محمدی، م. (1384). بررسی عوامل مؤثر بر تابآوری در افراد در معرض خطر سوء مصرف مواد. رسالۀ دکتری، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران.
نجاتی، م. ع. (1381). قرآن و روانشناسی. ترجمۀ ع. عرب. مشهد: بنیاد پژوهشهای اسلامى آستان قدس رضوی.
نورعلیزاده میانجی، م. (1395). خودآگاهی و مدیریت خویشتن. قم: بوستان کتاب.
یزدخواستی، ح.، منصوری، ن.، زاده محمدی، ع.، و احمدآبادی، ز. (1387). بررسی احساس تمایل و تقصیر با استرس، افسردگی و اضطراب متقاضیان طلاق در شهرهای اصفهان و اراک. خانوادهپژوهی، 15، 263-275.
Aronson, E. (1994). Stress and coping in spouses of persons with spinal cord injuries. Clinical Rehabilitation, 14(2), 44-137.
Bauer, J. J., Schwab, J. R., & McAdams, D. P. (2016). Self-actualizing: Where ego development finally feels good?. The Humanistic Psychologist, 39(2), 121-136.
Boekaerts, M. (2010). Coping with stressful situations: An important aspect of self-regulation. International Encyclopedia of Education, 16(4), 570-575.
Carr, A. (2004). Positive psychology: The science of happiness and human strengths. Routledge.
Chetty, D., & Hoque, M. E. (2013). Effectiveness of a nurse facilitated cognitive group intervention among mild to moderately-depressed-women in KwaZulu-Natal, South Africa. African Journal of Psychiatry, 16(1), 29-34.
Connor, K. M., & Davidson, J. R. (2003). Development of a new resilience scale: The Connor‐Davidson resilience scale (CD‐RISC). Depression and Anxiety, 18(2), 76-82.
Deffenbacher, J. L. (1998). Generalized anxiety and anxiety management training. In V.E. Caballo (Ed.) International handbook of cognitive and behavioural treatments for psychological disorders (pp 227-249). Oxford: Pergamon.
Duarte, A., Garcia, C., Giannarakis, G., Limão, S., Polydoropoulou, A., & Litinas, N. (2010). New approaches in transportation planning: happiness and transport economics. NETNOMICS: Economic Research and Electronic Networking, 11(1), 5-32.
Faller, H., & Schmidt, M. (2014). Prognostic value of depressive coping and depression in survival of lung cancer patients. Psycho‐Oncology: Journal of the Psychological, Social and Behavioral Dimensions of Cancer, 13(5), 359-363.
Furnham, A., & Brewin, C. R. (1990). Personality and happiness. Personality and Individual Differences, 11(10), 1093-1096.
Husin, W. N. F. W., Arsad, N. M., Othman, O., Halim, L., Rasul, M. S., Osman, K., & Iksan, Z. (2016). Fostering students’ 21st century skills through Project Oriented Problem Based Learning (POPBL) in integrated STEM education program. In Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching (Vol. 17, No. 1, pp. 1-18). The Education University of Hong Kong, Department of Science and Environmental Studies.
Landau, M. J., Vess, M., Arndt, J., Rothschild, Z. K., Sullivan, D., & Atchley, R. A. (2016). Embodied metaphor and the “true” self: Priming entity expansion and protection influences intrinsic self-expressions in self-perceptions and interpersonal behavior. Journal of Experimental Social Psychology, 47(1), 79-87.
McCorkle, R., Talley, R. C., Baile, W., & Williams, A. L. (2012). Caring for a Loved One with Cancer: Professional and Family Issues. In R. C. Talley, R. McCorkle, & W. F. Baile (Eds.). Cancer Caregiving in the United States (pp. 1-17). Springer, New York, NY.
Waltz, C. F., & Bausell, B. R. (1981). Nursing research: design statistics and computer analysis. New York: Davis FA.
Vatankhah, H., Daryabari, D., Ghadami, V., & KhanjanShoeibi, E. (2013). Teaching how life skills (anger control) affect the happiness and self-esteem of Tonekabon female students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 84, 914-918.