قرآن کریم.
ابنعربی، م. (1987). شرح فصول الحکم. ترجمۀ پ. خواجه محمد (1366). تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
اسپینوزا، ب. (1985). اخلاق. ترجمۀ م. جهانگیری (1364). تهران: انتشارات مرکز نشر دانشگاهی.
اشپیگلبرگ، ه. (1972). جنبش پدیدارشناسی درآمدی تاریخی. ترجمۀ م. علیا (1391). تهران: مینوی خرد.
اکبریان، ر. (1391). حقیقت ایمان از دیدگاه ملاصدرا و علامه طباطبائی. حکمت صدرایی، 1(1)، 2332.
اندرسون، س. ل. (1999). فلسفة کییرکگور. ترجمۀ خ. دیهیمی (1385). تهران: طرح نو.
آیتالهی، ح. (1385). مقایسۀ وجود در اگزیستانسیالیسم و اصالتالوجود صدرایی. پژوهشنامۀ علوم انسانی، 49، 134.
بابایی، پ. (1386). مکتبهای فلسفی از دوران باستان تا امروز. تهران: نگاه.
بست، ج. (1993). روشهای تحقیق در علوم تربیتی و رفتاری. ترجمة ح. پاشاشریفی و ن. طالقانی (1390). تهران: رشد.
چالمرز، آ. اف. (1976). چیستی علم. ترجمة س. زیباکلام (1381). تهران: سمت، چ 3.
حسنپورآلاشتی، ح. و امنخانی، ع. (1386). اگزیستانسیالیسم و نقد ادبی (بررسی رابطۀ اگزیستانسیالیسم با نقد ادبی، جایگاه فیلسوفان این روش فلسفی در مباحث نقد ادبی و بازتاب این مباحث در ادبیات معاصر ایران). پژوهشهای ادبی، 17، 934.
زادهمحمدی، ع. (1389). روانشناسی وحدتمدار (کیمیایوحدت). تهران: قطره.
زادهمحمدی، ع. (1395). مکتب روانشناسی وحدتمدار. تهران: قطره.
زرانی، ف.، بهزادپور، س. و بابایی، ز. (1396). تحلیلی بر نقش فرهنگ در آسیبشناسی روانی. رویش روانشناسی، 6(1)، 191224.
سارتر، ژ. پ. (1943). هستی و نیستی. ترجمة م. بحرینی (1394). تهران: نیلوفر.
سارتر، ژ. پ. (1946). اگزیستانسیالیم و اصالت بشر. ترجمة م. رحیمی (1396). تهران: نیلوفر.
سرانجام، ا. و محمدی، م. (1395). اگزیستانسیالیسم در رباعیات خیام. مطالعات ایرانی،30، 8199.
سهروردی، ش. (1380). مجموعه مصنّفات شیخ اشراق. تصحیح س. ح. نصر. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. چ 3.
صدرالمتألهین، م. ا. (1981). الحکمه المتعالیه فی الاسفار العقلیه الاربعه. بیروت: دار الاحیاء التراث العربی.
طباطبائی، م. ح. (1385). اصول فلسفه و روش رئالیسم. تهران: صدرا.
طباطبائی، م. ح. (1380). نهایة الحکمه. ترجمه و شرح ع. شیروانی. قم: الزهرا.
علیزمانی، م. و فرجی، ع. (1393). بررسی و تطبیق مفهوم خدا و اصالت در اندیشۀ کییرکگور و سارتر. الهیات تطبیقی، 11، 91114.
غیاثی کرمانی، م. (1375). اگزیستانسیالیسم فلسفۀ عصیان و شورش. قم: نهضت قم.
فرانکل، و. (1963). انسان در جستوجوی معنی. ترجمۀ ن. صالحیان و م. میلانی (1397). تهران: درسا.
کاکایی، ق. (1389). وحدت وجود به روایت ابنعربی و مایستر اکهارت. تهران: هرمس.
کوپر، م. (2003). درمانهای وجودی. ترجمۀ م.کلانترگوشه (1393). تهران: آوای نور.
گلپایگانی، ر. (1389). گرایشهای اگزیستانسیال در شعر خیام و حافظ. پایاننامة کارشناسی ارشد. گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سمنان.
مارسل، گ. (1956). فلسفۀ اگزیستانسیالیسم. ترجمۀ ش. اسلامی (۱۳۸۲). تهران: نگاه معاصر.
مدرس مطلق، م. (1379). رساله در وحدت وجود. آبادان: پرستش.
می، ر. (1981). آزادی و سرنوشت. ترجمۀ م. ب. حسینی فیاض (1393). تهران: ارجمند.
می، ر. (1969). عشق و اراده. ترجمۀ س. حبیب (1395). تهران: دانژه.
میزیاک، ه. و استاوت سکستون، و. (1966). تاریخچه و مکاتب روانشناختی. ترجمۀ ا. رضوانی (1371). مشهد: بنیاد پژوهشهای اسلامی.
نصیری هانیس، غ. (1394). اثربخشی آموزش مفاهیم روانشناسی وحدتمدار بر تنیدگی و رابطۀ مادرکودکِ مادران کودکان درخودمانده. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. پژوهشکدۀ خانوادۀ دانشگاه شهید بهشتی. تهران.
نمازی، ح. (1385). دلهرة وجودی.
سمرقند، 13 و 14، 1923.
وولف، د. ام. (2003). روانشناسی دین. ترجمۀ م. دهقانی (1386). تهران: رشد.
هایدگر، م. (1927). هستی و زمان. ترجمۀ ع. رشیدیان (1389). تهران: نی.
یالوم، ا. (1980). رواندرمانی اگزیستانسیال. ترجمۀ س. حبیب (1390). تهران: نی.
یالوم، ا. (1999). مامان و معنی زندگی. ترجمۀ س. حبیب (1391). تهران: قطره.
Adams, M. (2013). A concise introduction to existential counselling. London: Sage.
Adebayo, S.O. & Ilori, O.S. (2013). Influence of paranormal beliefs on psychopathology in a cross-cultural society. Journal of Humanities and Social Science, 11(2), 63-70
Brannan, D., Diener, R., Mohr, C., Mortazavi, S. & Stein, N. (2013). Friends and family: A cross-culturalinvestigation of social support and subjectivewell-being among college students. Journal of Positive Psychology, 8(1), 65-75.
Bugental, J.F.T. (1967). Challenges of humanistic psychology. New York: McGraw-Hill.
D’raven, L.L. & Zaidi, P. (2014). Happiness strategiesamong Arab university students in the UnitedArab Emirates. Journal of Happiness and Well-Being, 2(1), 131-144.
Deurzen-Smith, E. (1984). Existential therapy. In Dryden, W. (ed.). Individual Therapy in Britain. London: Harper and Row.
Hays, P.A. (2001). Addressing cultural complexities in practice: A framework for clinicians and counselors. Washington, DC: American Psychological Association.
Leaman, O. (2000). Can rights coexist with religion?. Studies in Islamic and Middle Eastern texts and traditions in memory of Norman Calder, 163-74.
Vaughan, F. (2002). What is spiritual intelligence?. Journal of Humanistic Psychology, 42(2), 16-33.