آتشروز، ب.، پاکدامن، ش.، و عسگری، ع. (1387). ارتباط بین پنج رگۀ شخصیتی و پیشرفت تحصیلی. روانشناسان ایرانی، 4(16)، 367 376.
آقابابائی، ن. (1399). روند پژوهشهای روانشناختی شخصیت در ایران. روانشناسی فرهنگی، 4(2)، 179161.
ابراهیمپور، ق.، و علینواز، ف. (1398). رابطۀ بین ویژگیهای شخصیتی، هیجانخواهی، ناگویی خلقی با وابستگی به اینترنت در دانشآموزان. دانش انتظامی گلستان، 10(2)، 95114.
اکبری، ب. (1398). رابطۀ خودآگاهی و ویژگیهای شخصیت با اعتیاد به اینترنت در نوجوانان. رویش روانشناسی، 8 (9)، 157164.
امانی، ا.، و رعنایی، م. (1398). رابطۀ استفاده از اینترنت و برنامههای شبکههای ماهوارهای با هویت ملی و گرایش به رفتارهای پرخطر در دانشآموزان، سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش، محمودآباد.
امیدیان، ف.، و علیپور، ن. (1396). نقش واسطهای هوش فرهنگی در رابطۀ بین ویژگیهای شخصیتی با مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان. پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 7 (27)، 79100.
امینی، ر.، محمدپناه اردکان، ع.، و چوبفروشزاده، آ. (1399). نقش واسطهای میزان استفاده از شبکههای اجتماعی مبتنیبر تلفن همراه در رابطة عاملهای شخصیت با هویت فرهنگی. روانشناسی فرهنگی، 4(1)، 157175.
باقرپور، م.، محبوبی، ط.، و محبوبی، ک. (1395). بررسی رابطۀ هوش فرهنگی و آگاهی فراشناختی و باورهای هوشی با عملکرد تحصیلی. نوآوریهای مدیریت آموزشی، 11 (1)، 4759.
پیری، ز.، امیری مجد، م.، بزازیان، س.، و قمری، م. (1398). نقش میانجی راهبردهای مقابلهای در رابطۀ بین دشواری تنظیم هیجان و اعتیاد به اینترنت. افق دانش، ۲۶ (۱)، ۳۸۵۳.
جعفری، ن.، و فاتحیزاده، م. (1396). پیشبینی اعتیاد به اینترنت بر پایۀ هوش هیجانی در دانشجویان دانشگاه اصفهان. دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 12 (45)، 7986.
جوادی، ع.، و بارانی، ف. (1396). بررسی وضعیت اعتیاد به اینترنت و ارتباط آن با رفتارهای پرخطر در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. دومین کنگرۀ ملی روانشناسی و آسیبهای روانی اجتماعی، چابهار.
حاجیزاده، ز. (1397). نقش تنظیم هیجان و هوش فرهنگی در پیشبینی نیازهای اساسی روانشناختی افراد شرکتکننده در نزاع و درگیری گروهی شهر اردبیل. فصلنامۀ علمی - تخصصی دانش انتظامی اردبیل، 5 (20)، 110143.
ذوقی، ل.، آجیلچی، ب.، شاهرضا گماسایی، م.، اعتمادی، ا.ر.، و مشهدی، ف. (1399). پیشبینی اعتیاد اینترنتی براساس متغیرهای احساس تنهایی، کیفیت خواب، با میانجیگری تنظیم هیجان در زنان متأهل. دوفصلنامۀ پژوهشی انتظامی اجتماعی زنان و خانواده، 8 (2)، 596574.
سامانی، س.، و صادقی، ل. (1389). کفایت شاخصهای روانسنجی پرسشنامۀ تنظیم شناختی هیجان. روشها و مدلهای روانشناختی، 1(1)، 6251.
طالقانینژاد، م.ع.، داوری، ر. و لطفی کاشانی، ف. (1400). پیشبینی اعتیاد به اینترنت براساس حمایت اجتماعی ادراکشده و سبکهای کنار آمدن با استرس و هوش هیجانی دانشآموزان. فصلنامۀ فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 11 (43)، 109129.
عطادخت، ا.، رنجبر، م.ج.، غلامی، ف.، و نظری، ط. (1392). گرایش دانشجویان به رفتارهای پرخطر و ارتباط آن با متغیرهای فردی اجتماعی و بهزیستی روانشناختی. مجلۀ سلامت و مراقبت، 15 (4)، 5059.
عطریان، ن. (1395). بررسی رابطۀ هوش فرهنگی و تمایل به اعتیاد در جوانان شهرستان شاهینشهر. همایش ملی پیشگیری از اعتیاد، شاهینشهر و میمه.
علوینژاد، ر.، کوشکی، ش.، باغدارساریانس، آ.، و گلشنی، ف. (1398). الگوی ساختاری اعتیاد به اینترنت براساس صفات ناسازگاری شخصیت و ناسازگاری هیجانی با میانجیگری احساس تنهایی دانشجویان. مدلها و روشهای روانشناختی، 10 (37)، 117138.
فتحی، م.، سهرابی، ف.، و سعیدیان، م. (1392). مقایسۀ ویژگیهای شخصیتی و سبکهای هویتی در دانشجویان معتاد و غیرمعتاد به اینترنت. مجلۀ تحقیقات علوم رفتاری، 11 (2)، 9099.
قدمپور، ع.، مهدیانی، ز.، پادروند، ح.، امرایی، ب.، و سوری، ح. (1398). پیشبینی اعتیاد به فضای مجازی و گرایش به رفتارهای پرخطر براساس خودتنظیمی عاطفی در دانشآموزان مقطع دبیرستان شهر تهران. فصلنامۀ روانشناسی تربیتی، 15 (53)، 93108.
قربانی، ط.، شریفی، ا.، و نوروزی، م. (1395). بررسی رابطۀ ویژگیهای شخصیتی و دشواری در تنظیم هیجان در افراد وابسته به مواد صنعتی نوین. همایش ملی پیشگیری از اعتیاد.
کاگلین، پ. (2017). ارتقای اثربخشی در رواندرمانی پویشی. ترجمۀ ب. آجیلچی (1398). تهران: ارجمند.
محمدخانی، ش. (۱۳۹۰). شیوع مصرف سیگار، مشروبات الکی و مواد روانگردان در نوجوانان ایرانی. مجلۀ دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 19 (1)، 3248.
مقدم، ز.، مهرابیزاده هنرمند، م.، احدی، ح.، عسکری، پ.، و حیدری، ع. (1393). اثر سبکهای دلبستگی و سبکهای والدینی بر خودشکوفایی: نقش واسطهای ویژگیهای شخصیتی. پژوهشهای مشاوره، 13(51)، 136156.
مهربان، ر.، و لیوارجانی، ش. (1397). بررسی اثربخشی آموزش گروهی تنظیم هیجان مبتنیبر فنون گراس بر تابآوری، پرخاشگری واکنشی و هوش هیجانی در دانشآموزان دورۀ اول دبیرستان دخترانه وابسته به مهد قرآن تبریز. زن و مطالعات خانواده، 11 (39)، 83119.
نظری، م.، لطفی، م.، و امینی م. (1399). نقش واسطهای دشواریهای تنظیم هیجان در رابطۀ بین الگوهای ارتباطی خانواده با گرایش به رفتارهای پرخطر و اعتیاد به اینترنت. رویش روانشناسی، ۹ (۱۱)، ۶۵۷۶.
نعامی، ع. زمانی فروشانی، ن. خلجی پیربلوطی، م.، و رستمزاده، ف. (1397). نقش میانجیگری هوش فرهنگی در رابطۀ بین ویژگیهای شخصیتی و سازگاری با دانشگاه، فصلنامۀ پژوهشهای نوین روانشناختی، 13 (51)، 185206.
Aldao, A., Nolen-Hoeksema, S., & Schweizer, S. (2010). Emotion-regulation strategies across psychopathology: A meta-analytic review. Clinical psychology review, 30 (2), 217-237.
Ang, S., Van Dyne, L., Koh, C., Ng, K. Y., Templer, K. J., Tay, C., & Chandrasekar, N. A. (2007). Cultural intelligence: Its measurement and effects on cultural judgment and decision making, cultural adaptation and task performance. Management and organization review, 3 (3), 335-371.
Chaveepojnkamjorn, W., & Pichainarong, N. (2011). Current drinking and health-risk behaviors among male high school students in central Thailand. BMC public health, 11 (1), 1-8.
Dresp, B. (2020). Internet Addiction Disorder (IAD).
Gazo, A. M., Mahasneh, A. M., Abood, M. H., & Muhediat, F. A. (2020). Social Self-Efficacy and Its Relationship to Loneliness and Internet Addiction among Hashemite University Students. International Journal of Higher Education, 9 (2), 144-155.
Gratz, K. L., & Roemer, L. (2004). Multidimensional assessment of emotion regulation and dysregulation: Development, factor structure, and initial validation of the difficulties in emotion regulation scale. Journal of psychopathology and behavioral assessment, 26 (1), 41-54.
Hu, Sh., Hu, L., & Wang, G. (2021). Moderating role of addiction to social media usage in managing cultural intelligence and cultural identity change. Information Technology & People, 34(2):704-730. DOI: 10.1108/ITP-10-2019-0518
Kant. R. (2021). Internet Addiction And Emotional Intelligence: An Exploration Among University’s Students. Education Science and Psychology, 2(59), 3-9.
Karaer, Y., & Akdemir, D. (2019). Parenting styles, perceived social support and emotion regulation in adolescents with internet addiction. Comprehensive psychiatry, 92, 22-27.
Lokken Worthy S, Jonkman J, Blinn-Pike L. (2010) Sensation-seeking, risk-taking, and problematic financial behaviors of college students. Journal of Family and Economic Issues, 31 (2), 161-170.
Moody, M. C. (2007). Adaptive behavior in intercultural environments: The relationship between cultural intelligence factors and big five personality traits (Doctoral dissertation, George Washington University).
Nalwa, K., & Anand, A. P. (2003). Internet addiction in students: A cause of concern. Cyberpsychology & behavior, 6 (6), 653-656.
Presbitero, A. (2016). Cultural intelligence (CQ) in virtual, cross-cultural interactions: Generalizability of measure and links to personality dimensions and task performance. International Journal of Intercultural Relations, 50, 29-38.
Rachubińska, K., Cybulska, A., Szkup, M., Elżbieta, G. (2021). Analysis of the relationship between personality traits and Internet addiction. European Review for Medical and Pharmacological Sciences, 25 (6), 2591-2599, DOI: 10.26355/eurrev_202103_25422
Schwartz, F., Djeriouat, H., & Trémolière, B. (2021). The association between personality traits and third-party moral judgment: A preregistered study. Acta Psychologica, 219, 103392, DOI: 10.1016/j.actpsy.2021.103392
Su, W., Han, X., Jin, C., Yan, Y., & Potenza, M. N. (2019). Are males more likely to be addicted to the internet than females? A meta-analysis involving 34 global jurisdictions. Computers in Human Behavior, 99, 86-100.
Van Dyne, L., & Ang, S. (2005). Cultural intelligence: An essential capability for individuals in contemporary organizations. Global Edge. Msu. Edu, 14.
Van Rooij, A. J., Ferguson, C. J., Van de Mheen, D., & Schoenmakers, T. M. (2017). Time to abandon Internet Addiction? Predicting problematic Internet, game, and social media use from psychosocial well-being and application use. Clinical Neuropsychiatry, 14(1), 113-121.
Wolfling, K. (2011). Internet addiction-The new digital disorder. European Psychiatry. 26 (1), 18-23.
Yeke, S., & Semerciöz, F. (2016). Relationships between personality traits, cultural intelligence and intercultural communication competence. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 235, 313-319.
Yildiz, M. A. (2017). Emotion regulation strategies as predictors of internet addiction and smartphone addiction in adolescents. Journal of Educational Sciences and Psychology, 7 (1).
Young, KS. (1998) Internet addicton: The emergence of a new clinical dis order. Cyberpsychology & Behavior, 1 (3), 237-44.
Zlomke, K. R., & Hahn, K. S. (2010). Cognitive emotion regulation strategies: Gender differences and associations to worry. Personality and individual Differences, 48 (4), 408-413.
Zou Hon, Shi Xinxin, Wang Juan. (2017). Family functioning and Internet addiction among Chinese adolescents: The mediating roles of self-esteem and loneliness. Computers in Human Behavior, 76, 201-210.