قرآن
ایمان، م.ت.، و نوشادی، م.ر. (1390). تحلیل محتوای کیفی. پژوهش، 2، 15ـ44.
استورا (1387). تنیدگی یا استرس بیماری جدید تمدن. تهران: رشد.
پارسانیا، ح. (1389). هستی و هبوط انسان در اسلام. قم: نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها، دفتر نشر معارف.
پرچم، ا.، و محققیان، ز. (1390). بررسی تطبیقی راهکارهای ایجاد و افزایش امید از دیدگاه روانشناسی مثبتنگر و قرآن کریم. معرفت، 164، 99ـ113.
تبریزی، م. (1393). تحلیل محتوای کیفی از منظر رویکردهای قیاسی و استقرایی. علوم اجتماعی، 64، 105ـ138.
تمیمی آمدی، ع. (1410). غررالحکم دررالکلم. مصحح س.م. رجایی. قم: دارالکتاب اسلامی.
جوادی آملی، ع. (1395). تفسیر موضوعی قرآن کریم. ج1. قم: اسراء.
حافظی، م. (1399). مدل مفهومی مرکزیتبخشی نابهنجار به خود در منابع اسلامی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. مؤسسۀ اخلاق و تربیت. قم.
دادستان، پ.، عسگری، ع.، و حاجیزادگان، م. (1388). خانواده راهبردهای مقابلهای: تحلیل عاملی تأییدی سلسلهمراتبی مقیاس ایرانی مقابله. روانشناسی معاصر، 7، 3ـ 18.
رفیعی هنر، ح. (1397). الگوی درمانی خودـنظمجویی برای افسردگی براساس منابع اسلامی: تدوین مدل مفهومی و طرحنمای درمان و مطالعۀ امکانسنجی و نتایج اولیۀ آن. پایاننامۀ دکتری. مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم.
زنگنه، ح.، نیلی، م.ر.، فردانش، ه.، و دلاور، ع. (1393). اعتباریابی مدل یادگیری زایشی برای بهبود یادگیری تحلیلی دانشآموزان در درس زیستشناسی. روانشناسی تربیتی، 33 ، 95.
سارافینو، ا. (1995). روانشناسی سلامت. ترجمۀ ا. میرزایی (1387). تهران، رشد.
سیفی، س.م. )1396). بررسی تطبیقی راهکارهای مقابله با استرس از دیدگاه قرآن و علم. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم.
شجاعی، م.ص. (1396). درآمدی بر روانشناسی تنظیم رفتار با رویکرد اسلامی. قم: دارالحدیث.
طباطبایی، م.ح. )1374). تفسیر المیزان. ترجمۀ م.ب. موسوی همدانی. قم: دفتر انتشارات اسلامی جامعۀ مدرسین.
عطاءالله، م. (1393). روشهای توانافزایی در سختیها. قم: دارالحدیث.
فتحی، ف. (1391). فشار روانی و راهکارهای مقابله با آن از منظر قرآن کریم. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه اراک.
کاویانی، م. (1293). روانشناسی در قرآن. قم: انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
کرد، ن.، و بزازیان، س. (1397). مروری بر تابآوری در استرسهای ادارکشده و راهکارهای مقابله با آن. تهران: چهارمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در علوم.
لوک سی وارد، ب. (1995). مدیریت استرس. ترجمۀ م، قراچهداغی (1381). تهران، پیکان
مکارم شیرازی، ن. (1380). تفسیر نمونه. قم: دارالکتب الاسلامی.
هاتف، ب.، محمدی، ع.، یاری بیگی، ح، و مفتاحی، غ. (1394). شدت و فراوانی منابع استرسزا در ایران. روانشناسی سلامت، 1، 5ـ 45.
Folkman, S., & Lazarus, R. S. (1984). Stress, appraisal, and coping (p. 460). New York: Springer Publishing Company.
Lewis, C. A., Maltby, J., & Day., L. (2005) Religious orientation, religious coping and happiness among UK adults. Personality and Individual Differences, 37, 1816-1825
Pargament, K. I. (2002). The bitter and the sweet: An evaluation of costs and benefits of religiousness. Psychological Inquiry, 13(3), 168-181.
Pargament, K. L. (1997). The psychology of Religion Coping: Theory, research, practice. New York: Guilford Press.
Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. Newbury: Sage.
Selye, H. (1974). Stress without distress. New York: Springer.
Trankle, T. M. (2006). Psychological well-being, religious-coping and religiosity in college students. Encyclopedia of Quality of Life and Well-Being Research, 53-56.
Tiliouine, H., Cummins, R. A., & Davern, M. (2009). Islamic religiosity, subjective well-being and health. Mental Health, Religion & Culture, 12, 55-74.
Polit, D. F., & Beck, C. T. (2006). The content validity index: are you sure you know what's being reported? Critique and recommendations. Research in nursing & health, 29(5), 489-497.
Elo, S., & Kyngäs, H. (2008). The qualitative content analysis process. Journal of advanced nursing, 62(1), 107-115.
Hsieh, H. F., & Shannon, S. E. (2005). Three approaches to qualitative content analysis. Qualitative health research, 15(9), 1277-1288.