اصغری ابراهیمآباد، م. ج.، و ممدیزاده اوجور، م. (1397). نقش انعطافپذیری روانشناختی و سرسختی روانشناختی در تبیین بهزیستی روانشناختی سربازان. پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، 8 (1)، 37ـ51.
پارسا، م. (1392). بررسی رابطۀ ویژگیهای شخصیت، خودکارآمدی هیجانی و خلاقیت هیجانی با بهزیستی مدرسه در دانشآموزان پسر دبیرستانهای شهرستان دهدشت. پایاننامۀ کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی. دانشگاه شهید چمران اهواز.
پیشرو کلانکش، ص.، و نعمتی، ش. (1397). مدلیابی روابط ساختاری حمایت اجتماعی و سبکهای هویت با سازگاری اجتماعی و کیفیت زندگی، پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 8 (32)، 79ـ90.
جلیلیان، س.، عظیمپور، ا.، و قلیزاده، ن. (1397). پیشبینی سرزندگی تحصیلی براساس اشتیاق تحصیلی و سرسختی روانشناختی در دانشآموزان دورۀ متوسطه. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 7 (1)، 123ـ140.
دهقانیزاده، م. ح.، و حسین چاری، م. (1391). سرزندگی تحصیلی و ادراک از الگوی ارتباطی خانواده، نقش واسطهای خودکارآمدی. مطالعات آموزش و یادگیری، 4 (2)، 21ـ47.
سیفی، س.، ابراهیمی قوام، ص.، عشایری، ح.، فرخی، ن. ع.، و درتاج، ف. (1396). اثر یادگیری سازگار با مغز بر انعطافپذیری شناختی و توجه انتخابی دانشآموزان. تازههای علوم شناختی، 19 (3)، 52ـ61.
شاره، ح.، و اسحاقی ثانی، م. (1397). نقش پیشبین شخصیت بامدادی شامگاهی، انعطافپذیری شناختی و تنظیم شناختی هیجان در رضایت زناشویی زنان میانسال. روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 24 (4)، 384ـ399.
صادقی، م.، و کریمی، ف. (1397). اثربخشی مداخلۀ سرمایۀ روانشناختی بر انعطافپذیری شناختی و تابآوری افراد معتاد. اعتیادپژوهی، 12 (48)، 83ـ102.
عبدی، ع.، و زندی پیام، آ. (1398). مقایسۀ سرزندگی تحصیلی، شکفتگی و ابعاد هویت تحصیلی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. توسعۀ آموزش جندیشاپور، 10 (4)، 284ـ293.
فاضلی، م.، احتشامزاده، پ.، و هاشمی شیخ شبانی، ا. (1393). اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر انعطافپذیری شناختی افراد افسرده. اندیشه و رفتار، 9 (34)، 28ـ36.
فخاریان، ج.، یعقوبی، ا.، ضرغام حاجبی، م.، و محققی، ح. (1398). تدوین مدل علّی سرزندگی تحصیلی بر اساس جو عاطفی خانواده، محیط یادگیری سازندهگرای اجتماعی و درگیری تحصیلی با میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی در دانشآموزان دختر مقطع متوسطه. تدریسپژوهی، 7 (3)، 1ـ28.
فرامرزی، ح.، بهروزی، ن.، و فرزادی، ف. (1398). رابطۀ پیشایندهای عواطف تحصیلی، هویت تحصیلی و اهداف پیشرفت با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. روانشناسی مدرسه، 8 (2)، 91ـ112.
قدرتی، س.، و وزیری نکو، س. (1397). اثربخشی فعالسازی رفتاری بر بهزیستی روانشناختی و انعطافپذیری روانشناختی دانشآموزان دختر دورۀ متوسطۀ شهر تهران. سازمان نظامپزشکی، 36 (4)، 233ـ240.
مشایخ، ف.، و عسگریان، م. (1398). رابطۀ صمیمیت زوجین با مثبتاندیشی و انعطافپذیری شناختی در زنان متأهل شهر تهران. مددکاری اجتماعی، 8 (2)، 56ـ64.
ناظمیپور، ب.، رحیمینژاد، ع.، و حجازی، ا. (1395). رابطۀ سبکهای هویت با مؤلفههای سازگاری دانشآموزان: بررسی نقش واسطهای تعهد. روانشناسی تربیتی، 12 (42)، 1ـ21.
نجاری، م.، جدیدی، ه.، مرادی، ا.، و کریمی، ک. (1397). تدوین برنامۀ آموزشی سازگاری اجتماعی و اثربخشی آن بر میزان قلدری دانشآموزان پسر. پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 8 (29)، 43ـ58.
یاراحمدی، ی.، ابراهیمی بخت، ح.، اسدزاده، ح.، و احمدیان، ح. (1397). اثربخشی برنامۀ آموزشی سرزندگی تحصیلی بر عملکرد تحصیلی، اشتیاق تحصیلی و سرزندگی تحصیلی دانشآموزان. تدریسپژوهی، 6 (2)، 163ـ182.
Ashnani, E. M., & Mostolizade, Z. (2014). The role of School Factors in strengthen vitality and happiness (mirthfulness) of Isfahan primary school students. Kuwait Chapter of the Arabian Journal of Business and Management Review, 3(12), 232.
Collie, R. J., Ginns, P., Martin, A. J., & Papworth, B. (2017). Academic buoyancy mediates academic anxiety’s effects on learning strategies: an investigation of English- and Chinese-speaking Australian students. Educational Psychology, 37(8), 947–964.
Collie, R. J., Martin, A. J., Malmberg, L. E., Hall, J., & Ginns, P. (2015). Academic buoyancy, student’s achievement, and the linking role of control: a cross-lagged analysis of high school students. British Journal of Educational Psychology, 85, 113–130.
Dennis, J. P., & Vander Wal, J. S. (2010a). The cognitive flexibility inventory: Instrument development and estimates of reliability and validity. Cognitive Therapy Research, 34, 241–253.
Dennis, J. P., & Vander Wal, J. S. (2010b). The cognitive flexibility inventory: Instrument development and estimates of reliability and validity. Cognitive Therapy Research, 34, 241–253.
Dickstein, D. P., Nelson, E., McClure, E. B., Grimley, M. E., Knopf, L., Brotman, M. A., Rich, B. A., Pine, D. S., & Leibenluft, E.(2007). Cognitive flexibility in phenotypes of pediatric bipolar disorder. Child adolesc, 46(3), 341-355.
Flecknoe, S.J., Choate, J.K., Davis, E.A., Hodgson, Y.M., & Johanesen, P. (2017). Redefining Academic Identity in an Evolving Higher Education Landscape. Journal of University Teaching, 14 (2), 1-20
Grahom, A., & Anderson, K.A. (2008). I have to be three steps ahead: Academic identity gifted African American male students in an urban high school the tension between an ethnic and academic identity. Urban Review: Issues and Ideas in Public Education, 40(5), 472-499.
Jacques, S., & Zelazo, P. D. (2005). On the possible roots of cognitive flexibility. In B. D. Homer & C. S. Tamis-LeMonda (Eds.). The development of social cognition and communication. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
Martin, A. J., Colmar, S. H., Davey, L. A., & Marsh, H. W. (2010). Longitudinal modelling of academic buoyancy and motivation: Do the 5Cs hold up over time?. British Journal of Educational Psychology, 80(3), 473-496.
Martin, A. J., & Marsh, H. W. (2006). Academic buoyancy and its psychological and educational correlates: A construct validity approach. Psychology in the Schools, 43(3), 267-282.
Masuda, A., & Tully, E.C. (2012).The Role of Mindfulness and Psychological Flexibility in Somatization, Depression, Anxiety, and General Psychological Distress in a Nonclinical College Sample. Journal of Evidence-Based Complementary & Alternative Medicine, 17 (1), 66-71.
Monk, S; McKay, L. (2017). Developing identity and agency as an early career academic, Lessons from Alice. International Journal for Academic Development, 22 (3), 223–230.
Pekrun, R. (2017). Emotion and Achievement during Adolescence, Child Dev Perspect, 11 (3), 215–221.
Putwain, D. W., Connors, L., Symes, W., & Douglas-Osborn, E. (2012). Is academic buoyancy anything more than adaptive coping?. Anxiety, Stress & Coping, 25(3), 349-358.
Soenens, B,. Berzonsky, M. D., Dunkel, C. S., Papini, D. R., & Vansteenkiste, M. (2011). International Journal of Behavioral Development, 35 (4), 358- 369.
Thapa, A., Cohen, J., Guffey, S., & Higgins-D’Alessandro, A. (2013). A review of school climate research. Review of Educational Research, 83(3), 357-385.
Was, C. A., Harthy, I. A., Oden, M.S., & Isaacson, R. M. (2009). Academic identity status and relationship to achievement goal orientation. Electronic Journal of Research in education Psychology, 7(2), 627- 652.
Woodruff, A.L. (2003). Relating adolescents identity and motivational processes in academics and athletics: The integral nature of a perceived sense of agency. Unpublished doctoral Dissertation, faculity of the graduate school, University of texas, Austin. Retrieved From: ProQuest Dissertation & Theses.
Yan, S., Hiver, P., & Al-Hoorie, A. H. (2018). Academic Buoyancy: Exploring Learners’ Everyday Resilience In The Language Classroom. Studies in Second Language Acquisition, 40(4), 805-830.
Yuen, M., & Datu, A.D. (2018). Predictors and Consequences of Academic Buoyancy: a Review of Literature with Implications for Educational, Psychological Research and Practice, 22, 207-212.
Zong, J. G., Cao, X. Y., Cao, Y., Shi, Y. F., Wang, Y. N., & Yan, C. (2010). Coping flexibility in college students with depressive symptoms. Health and Quality of Life Outcomes, 8 (66), 1-6.