ا
امیر، ف.، حسن آبادی، ح.، اصغری نکاح، س.، و طیبی، ز. (1391). بررسی اثربخشی بازیدرمانی والد - کودک بر سبکهای فرزند پروری. مشاوره و روان درمانی خانواده، 1(4)، 473ـ489.
بهادری خسروشاهی، ج.، و هاشمی نصرتآبادی، ت. (1391). رابطۀ اضطراب اجتماعی، خوشبینی و خودکارآمدی با بهزیستی روانشناختی در دانشجویان. مجلۀ علوم پزشکی ارومیه، 23(2)، 115ـ122.
دادستان، پ.، اناری، آ.، و صالح صدقپور، ب. (1386). اختلال اضطراب اجتماعی و نمایش درمانگری.روانشناسان ایرانی، 4(14)، 115ـ 125.
رجبپور، م.، مکوند حسینی، ش.، و رفیعینیا، پ. (1391). اثربخشی گروه درمانی رابطۀ والد - کودک بر پرخاشگری کودکان پیشدبستانی. روانشناسی بالینی، 4(1)، 65 ـ74.
زرانی، ف.، حقیقی، ف.، علیزاده، ح.، و شیری، ا. (1396). نقش فرهنگ در ابعاد اختلالات اضطرابی بر اساس پنجمین ویراست راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، روانشناسی فرهنگی، 1(2)، 95ـ111.
سبزیان، س.، مهرابی، ح.، و کلانتری، م. (1397). اثربخشی آموزش روابط والد - فرزند بر میزان مشکلات هیجانی دانش آموزان پسر دورۀ ابتدایی. پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری، 8(1)، 59 ـ76.
سهرابی، ف.، اسدزاده، ح.، و عربزاده کوپانی، ز. (1393). اثربخشی آموزش والدینی بار کلی بر کاهش نشانه های اختلال نافرمانی مقابل های در کودکان پیش دبستانی. روانشناسی مدرسه، 3(2)، 82 ـ103.
شهیم، س. (1385). پرخاشگری آشکار و رابطهای در کودکان دبستانی. پژوهشهای روانشناختی، 9(1ـ2)، 27ـ44.
عبدالعلیزاده، ف. (1393). مقایسۀ اثربخشی نقاشیدرمانی و بازیدرمانی بر خودپنداره و پرخاشگری دانشآموزان پسر دارای اختلال یادگیری شهر مشهد. پایاننامۀ کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی. دانشگاه فردوسی مشهد.
عزیزی، م.، و براتی، م. (1393). مروری بر اختلالات اضطرابی و اقدامات پرستاری آن. مجلۀ دانشکدۀ پیراپزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، 9(1)، 54 ـ 58.
قدرتی میرکوهی، م.، شریفی درآمدی، پ.، و عبداللهی بقرآبادی، ق. (1394). اثربخشی درمان شناختی رفتاری مبتنی بر آموزش والدین بر نشانههای اختلال نافرمانی مقابلهای کودکان. روانشناسی افراد استثنایی، 5(20)، 110ـ123.
موقوم، ف.، نصیریان، م.، و زارعی محمودآبادی، ح. (1396). بررسی اثربخشی آموزش بازیدرمانی مبتنی بر روابط والد کودک بر میزان استرس، اضطراب و افسردگی مادران با کودک دارای معلولیت ذهنی خفیف ذهنی خفیف. مجلۀ دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 27، 193ـ197.
نادری نویندگانی، ز.، و مؤمنی جاوید، م. (1394). تأثیر آموزش رفتار جرئتمندانه برکیفیت زندگی در مدرسه و اضطراب اجتماعی دانشآموزان دختر. رویکردهای نوین آموزشی، 10(2)، 101ـ16.
American Psychiatrist Association (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorder (DSM-5) (fifth Edition). Washington DC: American Psychiatric Association
Bratton, S., Ray, D., Rhine, T., & Jones, L. (2005). The efficacy of play therapy with children: A Meta-analytic review of the outcome research. Professional Psychology: Research and Practice, 36(4), 376-390.
Chan, P.T., Doan, S.N., & Tompson, M. C. (2014). Stress generation in a developmental context: The role of youth depressive symptoms, maternal depression, the parent-child relationship, and family stress. Journal of Family Psychology, 28(1), 32-41.
Gallagher, N. (2003). Effects of parent-child interaction therapy on young children with disruptive behavior problems. Bridges, 1(4), 1-17.
Hommersen, P., Murray, C., Ohan, J., & Johnston, C. (2006). Oppositional defiant disorder rating scale: Preliminary evidence of reliability and validity. Journal Emot Behav Disord, 14(2), 118-125
Hoshina, A., Horie, R., Giannopulu, I., & Sugaya, M. (2017). Measurement of the effect of digital play therapy using biological information. Procedia Computer Science, 112, 1570-1579.
Kenll, G. L. (2016). Play therapy: The art of the relationship. New York: N.Y:Brunner Ruttledge.
Kledzik, A.M., Thorne, M.C., Prasad, V., Hayes, K.H., Hines, L. (2012). Challenges in treating oppositional defiant disorder in a pediatric medical setting: A case study. Journal of Pediatric Nursing, 27(5), 557-62
Kring, A., Johnson, S., Davison, G., & Neale, J. (2014). Abnormal Psychology. Twelfth Edition. Washington: John Wiley & Sons
Landreth , G. L. (2006). Child-ParentRelationship (C-P-R) therapy: a 10-session . Filial Therapy Model
Landreth, G. L., & Bratton, S. C. (2006). Child parent relationship therapy (CPRT). New York: Taylor Francis group.
Leahy, R., Trich, D., & Napolitano, L.A. (2011). Emotion regulation in psychotherapy: a paractitioners guide. USA: The Guilford Press.
Lin, X., Li, L., Chi, P., Wang, Z., Heath, M.A., Du, H., et al. (2016). Child maltreatment and interpersonal relationship among Chinese children with oppositional defiant disorder. Child Abuse & Neglect, 51, 192–202.
Loeber, R., Burke, J.D., & Pardini, D.A. (2009). Perspectives on oppositional defiant disorder, conduct disorder and psychopathic features. Journal Child Psychol psychiatry, 50(1-2), 133-142.
Martín, V., Granero, R., & Ezpeleta, L. (2014). Comorbidity of oppositional defi ant disorder and anxiety disorders in preschoolers. Psicothema, 26(1), 27-32.
Masia-Warner, C. L., Klein, R. G., & Liebowitz, M. R. (2003). Guidline for using the Liebowitz Social Anxiety Scale for Children and Adolescents (LSAS-CA). New York: New York University
Matthys, W., & Lochman, J. E. (2010). Oppositional Defiant Disorder and Conduct Disorder in Childhood. Blackwell Publishing.
McDiarmid, M.D., & Bagner, D.M. (2015). Parent-child interaction therapy for children with disruptive behavior and developmental disabilities. Edu Treat Child, 28, 130-141.
Ray, D. C., Schottelkorb, A., & Tsai, M. (2007). Play therapy with children exhibiting symptoms of attention deficit hyperactivity disorder. International Journal of Play Therapy, 16(2), 95–111.
Schoorl, J., Van Rijn, S., Wied, M.D., Van Goozen, S.H.M, & Swaab, H. (2015). Variability in emotional/behavioral problems in boys with oppositional defiant disorder or conduct disorder: the role of arousal. Eur Child and Adolesc Psychiat, 25(8), 821-830.
Spence, H. S., Rapee, M., McDonald, C., & Ingram, M. (2001). The structure of anxiety symptoms among preschoolers. Behaviour Research and Therapy, 39, 1239-1316.
Weeks, J. W., Heimberg, R.G., & Rodebaugh, T.L. (2008). The fear of positive evaluafion scale: Assessing a proposed cognitive of social anxiety disorder, Journal of Anxiety Disorders, 22, 44-55.
Yamamoto, Y., Holloway, S.D., & Suzuki, S. (2006). Maternal involvement in preschool children’s education in Japan: Relation to parenting beliefs and socioeconomic status. Early Child Res Q, 21(3), 332-346.