ابوالقاسمی، ع. (1386). مقایسۀ راهبردهای انگیزش برای یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان مدارس طرح رشد و عادی. اندیشههای نوین تربیتی، 3(1)، 73ـ86.
ابوطالبی احمدی، ت. (1393). اثربخشی آموزش روشهای حل مسئله در بهبود استرس، اضطراب و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان تربیت معلم شهر تهران. تعلیم و تربیت، 30(117)، 34ـ44.
بیابانگرد، ا. (1391). روانشناسی تربیتی. تهران: ویرایش.
حسینخانزاده، ع.، قلیزاده، ر.، روشندلراد، م.، و سیدنوری، س. (1396). تأثیر بازیدرمانی گروهی بر کاهش کمرویی دانشآموزان با آسیب شنوایی. تعلیم و تربیت استثنایی، 17(1)، 5ـ14.
رجبی، غ.، و عباسی، ق. (1389). ساختار عاملی (روایی سازه) نسخۀ فارسی مقیاس بازبینیشدۀ کمرویی در بین دانشجویان. روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 16(4)، 456ـ467.
قدیریان، س.، موسویپور، س.، و اکبری چرمهینی، ص. (1396). تأثیر بازیهای آموزشی مبتنی بر فرایندهای شناختی بر انگیزش تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان با مشکلات ویژۀ خواندن. ناتوانیهای یادگیری، 7(1)، 76ـ99.
سیف، ع. (1394). روانشناسی پرورشی نوین (روانشناسی یادگیری و آموزش). تهران: دوران.
گلپور، ر.، و محمدامینی، ز. (1391). اثربخشی کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر بهبود ذهنآگاهی و افزایش ابراز وجود در دانشآموزان مبتلا به اضطراب امتحان. روانشناسی مدرسه، 1(3)، 82 ـ100.
گنجی، ح.، و امیریان، ک. (1390). بررسی اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر سال اول مقطع متوسطۀ شهرستان سنقر. تحقیقات مدیریت آموزشی، 3(1)، 117ـ134.
لطیفی، ز.، امیری، ش.، ملکپور. م.، و مولوی. ح. (1388). اثربخشی آموزش حل مسئلۀ شناختی اجتماعی بر بهبود روابط بینفردی تغییر رفتارهای اجتماعی و ادراک خودکارآمدی دانشآموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری. تازههای علوم شناختی، 11(3)، 70ـ84.
مستقیمزاده، ا.، و سلیمانی، ز. (1384). تأثیر آموزش آگاهی واجشناختی بر توانایی خواندن دختران کمتوان ذهنی پایۀ دوم دبستان. تازههای علوم شناختی، 7(2)، 22ـ 28.
مؤمنی مهموئی، ح.، زنگویی، ا.، و دهقانی، م. (1393). تأثیر آموزش راهبردهای حل مسئلۀ جورج پولیا بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانشآموزان پسر پایۀ پنجم ابتدایی. پژوهش در برنامهریزی درسی، 11(43)، 46ـ57.
نصفت، م. (1380). آزمون تشخیصی اختلال خواندن. تهران: دانشگاه تهران.
نعمتی، ش.، و اسدالهی، م. (1398). اثربخشی آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر نگرش نسبتبه مدرسه در دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ویژه. ناتوانیهای یادگیری، 8(3)، 7ـ25.
ویسکرمی، ح.، اداوی، ح.، آزادبخت، ز.، و امیریان، ل. (1396). اثربخشی آموزش مداخلۀ شناختی - رفتاری در کاهش اضطراب امتحان و کمرویی در دانشآموزان. پژوهشهای کاربردی روانشناختی، 8(3)، 29ـ45.
Akinsola, M. K. (2008). Relationship of some psychological variables in predicting problem solving ability of inservice mathematics teachers. The Montana Mathematics Enthusiast, 5(1), 79-100.
Akturk, A. O., & Sahin, I. (2011). Literature Review on Metacognition and its Measurement. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 3731-3736.
Barry, M. M., Clarke, A. M., Jenkins, R., & Patel, V. (2013). A systematic review of the effectiveness of mental health promotion interventions for young people in low and middle income countries. BMC Public Health, 13, 835.
Brunstein, J. C., & Mayer, G. W. (2014). Implicit and selfattributed motives to achieve;Two Separate but interacting needs. Journal of Personality and Social Psychology, 89, 205- 222.
Davison, G. C., & Neale, J. M. (2011). Abnormal psychology. 8th ed. Philadelphia: John Wiley.
D’Zurilla, T. J., & Nezu, A.M. (2007). Problem-solving Therapy (3rd Ed.). New York: Springer.
Hermans, H. J. M. (1987). A questionnaire measure of achievement motivation. Journal of Applied Pcychology, 54(4), 353-363.
Johnson, M. D., Cohan, C. L., Davila, J., Lawrence, E., Rogge, R. D., Karney, B. R., Sullivan, K. T., & Bradbury, T. N. (2005). Problem-Solving skills and affective expressions as predictors of change in marital satisfaction. Consult Clinical psychology, 73(1), 15-27.
Kristensen, H., & Torgersen, S. (2008). Is social anxiety disorder in childhood associated with developmental deficit/delay?. Eur Child Adolesc Psychiatry, 17(2), 99-107.
Lackaye, T., & Margalit, M., O.(2006). Gomparisons of self- efficacy, mood, effort, and hipe between students with learning disabilities and their non LD matched peers. Learning Disabilities Research and Practice, 21, 111-121.
Malouff, J. M., Thorsteinsson, E. B., & Schutte, N. S. (2007). The efficacy of problem solving therapy in reducing mental and physical health problems: A meta-analysis. Journal of Clinic Psychology Rev, 27(1), 46-57.
Markus, H. R. & Kitayama, S. (2015). Culture, self, and the reality of the social. Psychological Inquiry, 14, 277-283
McIntosh, R., Vaughn, S., & Zaragoza, N. (2015). A review of social interventions for students with learning disabilities. Journal Learn Disabil, 24(8), 451-458.
Moeller, M. (2018). Current state of knowledge: psychosocial development in children with hearing impairment. Ear Hear, 28(6), 729-739.
Segrin C., & Taylor, M. (2007). Positive interpersonal relationships mediate of association between social skills and psychological well-being. Personality And Individual Differences, 43(4), 637-446.
Steinmay, R., & Spinath, B. (2009). The Importance of Motivation as a Predictor of School Achievement. Learning and Individual Differences, 19, 80-90.