ایروانی، م.، و خداپناهی، م. ک. (1387). روانشناسی احساس و ادراک. تهران: سمت.
اسنودن، ر. (2006). یونگ: مفاهیم کلیدی. ترجمۀ ن، رحمانیان (1387). تهران: آشیان.
اعزازی، ش. (1380). تحلیل ساختاری جنسیت، نگرشی بر تحلیل جنسیتی در ایران. گردآوری و تنظیم نسرین جزنی. تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
اموولف، د. (1997). روانشناسی و دین. ترجمۀ م. دهقانی (1386). تهران: رشد.
آهنگی، ا.، عابدین، ع.، و فتحآبادی، ج. (1388). رابطۀ بین تیپهای شخصیتی با سبکهای حل مسئله در کارکنان دانشگاه. روانشناسی کاربردی، 3 (12)، 40ـ61.
آقاجانی، م. (2011). سنخنمای مایرز بریگز، بازدیدشده در تاریخ 17/8/ 2011 www.Mehr-Aghajani.com
اعتصامی، پ. (1380). بررسی رابطۀ میان نقشهای جنسیتی و هوش هیجانی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاداسلامی اصفهان. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. رشتۀ روانشناسی عمومی. دانشگاه اصفهان.
بوخنسکی، ی. م. (1962). مقدمهای بر فلسفه. ترجمۀ م. باطنی (1361). تهران: نشر نو.
بارون کوهن، س. (2003). زن چیست؟ مرد کیست؟. ترجمۀ گ. ناصری (1384). تهران: پل.
گرو، ب. (1993). زنان از دید مردان. ترجمۀ م. پوینده (1377). تهران: جام.
بدار، ل.، دزیل، ژ.، و لامارش، ل. (2006). روانشناختی اجتماعی. ترجمۀ ح. گنجی (1384). تهران: ساوالان.
پیز، آ.، و پیز، ب. (2000). آنچه زنان و مردان نمیدانند: حقایقی دربارۀ برقراری ارتباط با جنس مخالف. ترجمۀ ز. افتخاری (1383). تهران: نسل نواندیش.
خدارحیمی، س. (1377). روانشناسی زنان. تهران: مردمک.
رحمتی، م. ص. (1371). روانشناسی اجتماعی معاصر. قم: سینا.
روژه، ر. (1965). روانشناسی اختلافی زن و مرد. ترجمۀ م.ح. سروری (1377). تهران: جانزاده.
سانتراک، ج. ( 2008). نظریههای رشد در گسترۀ زندگی. ترجمۀ پ. شریفی درآمدی و م. شاهی (1392). تهران: دانژه.
سالاروند، س.، محمودی، غ.، و ساعتچی، م. (1391). رابطۀ بین سنخهای روانی یونگ و سبکهای عشقورزی. تحقیقات روانشناختی، 4 (14) 85 ـ100.
شریعتمداری، ع. (1382). روانشناسی تربیتی. تهران: امیرکبیر.
شرفی، م. ر. (1381). تفکر برتر. تهران: سروش.
شعبانی، ح. (1382). روش تدریس پیشرفته (آموزش مهارتها و راهبردهای تفکر). تهران: سمت.
شریفی، ش. (1384). مقایسۀ هموابستگی در زنان با نقشهای جنسیتی گوناگون. پژوهش زنان، 3 (1)، 49ـ67.
فیست، ج.، و فیست،گ. (2002). نظریههای شخصیت. ترجمۀ ی. سیدمحمدی (1389). تهران: روان.
فوردهام، ف. (1987). مقدمهای بر روانشناسی یونگ. ترجمۀ ح. یعقوبپور (1374). تهران: اوجا.
کاپلان، ه.، و سادوک، ب. (1373). فرهنگ جامع روانپزشکی و روانشناسی. تهران: نجاتی.
گولومبوک، س. ( 1994). رشد جنسیت. ترجمۀ م. شهرآرای (1378). تهران: ققنوس.
کولایی، آ. (1381). مقایسۀ نقش جنسیتی آندروژن با نقشهای جنسیتی مردانه و زنانه و بررسی رابطۀ آنها با منبع کنترل درونی و بیرونی و حرمت نفس در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه علامه طباطبایی تهران. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
ماتلین، م، د. (2007). جنسیت و روانشناسی اجتماعی. ترجمۀ ش. محمدی (1389). تهران: روان.
محمودیان دهکردی، آ. (1386). بررسی روایی و پایایی شاخص تیپ نمای مایرز بریگز. پایاننامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ مدیریت آموزشی. دانشگاه اصفهان.
محمد اسماعیل، ا. (1384). بررسی و مقایسۀ شانزده تیپ شخصیتی دانشجویان ایرانی و هندی. روانشناسی و علوم تربیتی، 35 (1)، 121ـ134.
منطقی، م. (1390). زن شرقی و مرد غربی روانشناسی اختلافی زن و مرد. تهران: بعثت.
Bem, S. Lipsitz. (1981). Gender schema theory: A cognitive account of sex typing. Psychological Review, 88(4), 354-364.
Gorman, C., & Nash, J. M. (1992). Sizing up the sexes. Time magazine, 139 (3), 42-51.
Hayes, J., Allinson, C.W., & Armstrong, S. J. (2004). Intuition, women managers, and gendered stereotypes. Personnel Review, 33(4), 403-417.
Lieberman, M. D. (2007). Social cognitive neuroscience: A review of core processes. Annual Review of Psychology, 58(1), 259-289.
Myers, D. G. (2002). Intuition: Its Powers and Perils. New Haven and London: Yale University Press.
Spence, J. T., & Helm reich, R. L. (1974). The personal attributes questionnaire: a measureof sex-role sterotypes and masculinity- fiminity. Jsas; Catalog of Selecte Document in Psychology, 4, 43-44, ms 617.
Spence, J. T. (1993). Gender – related traits and gender ideology: edidencefor amulti-factorial theory. Jornal of Ersonality and Social Psychology, 64(4), 624-635.
Pacini, R., & Epstein, S. (1999). The relation of rational and experientia informationprocessing to personality, basic beliefs, and the ratio-bias phenomenon. Journal of Personality and Social Psychology, 76(6), 972-987.