اسماعیل پور، خ.، بخشیپور رودسری، ع.، و محمدزادگان، ر. (1393). تعیین ساختار عاملی، روایی و پایایی مقیاس تحریف شناختی بینفردی در دانشجویان دانشگاه تبریز. راهبردهای شناختی در یادگیری، 2(3)، 54-72.
جعفرزاده داشبلاغ، ح. (1396). رابطۀ خودپندارۀ بدنی و تحریفهای شناختی با بیاشتهایی و پراشتهایی عصبی در بیماران مبتلا به افسردگی. روانشناسی و روانپزشکی شناخت، 4(2)،83-95.
جعفری پنجی، ز.، رحمانیان، م.، و زارع، ح. (1397). اثربخشی آموزش تفکر انتقادی بر اساس مدل پاول - الدر در تحریفهای شناختی و خودکارآمدی نوجوانان. روانشناسی شناختی، 6(2)، 60-70.
سرمد، غ.، و سیدی، ف. (1392). بررسی تأثیر آموزش تفکر انتقادی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان. تحقیقات مدیریت آموزشی، 5(1)، 101-118.
راستجو، س.، سپهر، ح.، و زندوانیان، ا. (1393). بررسی رابطۀ گرایش به تفکر انتقادی، رویکردهای یادگیری و عملکرد تحصیلی در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه یزد. انجمن آموزش عالی ایران، 6(3)، 63ـ83.
عبدی زرین، س.، اکبرزاده، م.، و مصطفوی، م. (1398). نقش تنظیم هیجانی و فرسودگیتحصیلی در پیشبینی اهمالکاری تحصیلی در دانشجویان دانشگاه اصفهان. روانشناسی فرهنگی، 3(1)، 176-192.
عیسیزادگان، ع.، حسنی، م.، و احمدیان، ل. (1388). دانشجویان و معنای تحصیل. راهبرد فرهنگ، 7(3)، 47ـ 165.
عیسیزادگان، ع.، میکائیلی منیع، ف.، و مروئی میلان، ف. (1393). رابطۀ بین امید، خوشبینی و معنای تحصیل با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دورۀ پیشدانشگاهی. روانشناسی مدرسه، 3(2)، 137ـ152.
فتی، ل.، موتابی، ف.، محمدخانی، ش.، و کاظمزاده عطوفی، م. (1385). آموزش مهارتهای زندگی ویژۀ دانشجویان، کتاب راهنمای مدرس. تهران: دانژه.
فولادی، ا.، کجباف، م.، و قمرانی، ا. (1395). اثربخشی آموزش سرزندگی تحصیلی بر معنای تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر پایۀ سوم دورة اول متوسطۀ شهر مشهد. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 4(3)، 93ـ103.
محمدی مهر، م. (1393). نگاهی به تفکر انتقادی در آموزش علوم پزشکی. دانشکدۀ پیراپزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، 9(1)، 38ـ42.
نجفیانزاده، م.، خورسندی، م.، و مبارکآبادی، ع. (1393). مهارتهای تفکر انتقادی و ارتباط آن با راهبردهای مقابله با استرس در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک.
گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 11(3)، 387ـ393.
Beck, A. (1976). Cognitive Therapy and Emotional Disorder. New York: Basic Books. Beck, A. T., Rush, A., Shaw, B. F., & Emery, G. (1979). Cognitive Therapy in Depression. New York: Guilford.
Brookfield, S.D. (1987). Developing Critical Thinkers: Challenging Adults to Explore Alternate Ways of Thinking and Acting. Sanfrancisco: Jossey-Bass.
Ellis, A. (2005). Rational Emotive Behavior Therapy: a Therapist’s Guide (2nd Edition). With Catharine Maclaren. Impact Publishers.
Halpern, M. (2009). The Enhance Critical Thinking Skills in Problem-solving and Resilience on high school students. Journal of Developmental Sciences, 15(2), 121-128.
Hamamci, Z., & Büyüköztürk, Ş. (2004). The interpersonal cognitive distortions scale: development and psychometric characteristics. Psychological Reports, 95(1), 291-303.
Henderson-King, D., & Smith, M. N. (2006). Meanings of education for university students: academic motivation and personal values as predictors. Social Psychology of Education, 9(2), 195-221.
Henderson-king, D. & Mitchell, A. M. (2011). Do materialism, intrinsic aspiration and meaning in life predict student’s meanings of education?. Social Psychology Education, 14, 119-134.
Kagan, S. (2003). Kagan structures for thinking skills retrieved. Journal of Personality and Individual Difference, 38, 1805-1812.
Kim, M. R., & Han, S. J. (2016). Critical Thinking and Communication Skills in Nursing Students. Advanced Science and Technology Letters (Healthcare and Nursing, 128, 33-37.
Kovic, M. (2016). A Generalized Definition of Critical Thinking (p. 18). Swiss Skeptics Discussion, Paper Series 1.1.
Mahal, R., Asha, Ch., & Vandana, K. (2015). Critical thinking as a correlate of stress management among rural adolescent girls. Advance Research Journal Social Science, 6(1), 32-35.
Maynes, J. (2015). Critical thinking and cognitive bias. Informal Logic, 35(2), 183-203.
Nancy, L. (2006). Critical thinking disposition as a outcome of art education. Studies in Art Education, 47(3), 215-228.
Paul, R. W., Elder, L., & Bartell, T. (1997). California Teacher Preparation for Instruction in Critical Thinking: Research Findings and Policy Recommendations. ERIC, ED437379.1-184.
Paul, R., & Elder, L. (2007). Critical Thinking Competency Standards. Dillon Beach: Foundation for Critical Thinking.
Phan, H. P.(2009). Relations between goals self-efficacy critical thinking and deep processing strategies:A path analysis approach. Educational Psychology,29 (7),777-799.
Phan, H. P. (2009). The reciprocality between critical thinking and deep processing strategies: A longitudinal approach. Conference Paper for the AARE٫Canberra Australia.
Quinn, M.F. (2000). Principles and Practice of Nurse Education (4th ed.). London: University of Greenwich.
Seginer, R., & Mahajna, S. (2016). On the meaning of higher education for transition to modernity youth: Lessons from future orientation research of Muslim girls in Israel. International Journal of Educational Research, 76, 112-119.
Zahariah, M.Z., Irfah, M., Fauziah, N., & Zaini, A. (2013). Assessing student approaches to learning: A case of business student at the faculty of business management,Uitm. Social and Behavioral Sciences, 90, 904-913.
zeki, A. (2015). The effects of microteaching on the critical thinking dispositions of pre-service teachers. Australian Journal of Teacher Education, 40(6),140-153.