امیری، ا.، زارع بهرامآبادی، م.، حیدری، ح.، و داودی، ح. (1398). تدوین مدل علّی فرسودگی تحصیلی بر پایۀ انتظارات پیامدی با نقش واسطهای انگیزش تحصیلی در دانشآموزان دختر مقطع پیشدانشگاهی. روانشناسی فرهنگی، 3 (1)، 127ـ145.
بیانی، ع.، و رجبی، ا. (1395). رابطۀ فرسودگی تحصیلی، سرمایۀ روانشناختی و امید به اشتغال با سلامت روانی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر: یک تحلیل مسیر. مدیریت ارتقای سلامت، 5 (5)، 41ـ47.
بهادری خسروشاهی، ج.، هاشمی نصرتآبادی، ت.، و بیرامی، م.. (1391). رابطۀ سرمایۀ روانشناختی و ویژگیهای شخصیتی با رضایت شغلی در کتابداران کتابخانههای عمومی شهر تبریز. پژوهنده، 17 (۶)، ۳۱۳ـ۳۱۹.
سبحانی، ع. (1391). بررسی رابطۀ هوش فرهنگی مدیران دانشگاه سمنان و ادراکات کارکنان از سبک رهبری اصیل. رهبری و مدیریت آموزشی، 6 (2)، 39ـ51.
سلطانی، ز.، صادق محبوب، س.، قاسمی جوبنه، ر.، و یوسفی، ن. (1395). نقش سرمایۀ روانشناختی در فرسودگی تحصیلی دانشجویان. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 9 (2)، 156ـ162.
سیف پناهی، س. (1393). بررسی رابطۀ بین میزان فرسودگی تحصیلی و میزان تعامل و مشارکت دانشآموزان در دبیرستانهای عادی و هوشمند شهرستان سنندج. پایاننامۀ کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان.
شریفی فرد، ف.، نوروزی، ک.، حسینی، م.، آسایش، ح.، نوروزی، م.، و اشرف رضایی، ن. (1393). ارتباط فرسودگی تحصیلی با خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان پرستاری و پیراپزشکی. مجلۀ دانشکدۀ پرستاری و مامایی ارومیه، 12 (8)، 792ـ799.
صدوقی، م.، تمنائیفر، م.، و ناصری، ج. (1396). رابطۀ تابآوری، امیدواری و هوش هیجانی با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان. مطالعات آموزش و یادگیری، 9 (1)، 50ـ67.
صدوقی، م. (1398). رابطۀ سرمایۀ روانشناختی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی: نقش واسطهای اشتیاق تحصیلی. مجلۀ علوم پزشکی رازی، 26 (1)، 10ـ22.
عبدی زرین، س.، اکبرزاده، م.، و مصطفوی، م. (1398). نقش تنظیم هیجانی و فرسودگی تحصیلی در پیشبینی اهمالکاری تحصیلی در دانشجویان دانشگاه اصفهان. روانشناسی فرهنگی، 3 (1)، 175ـ192.
عبدلی، ج.، و آهنگری، ن. (1396). رابطۀ هوش فرهنگی بر انزوای تحصیلی به واسطۀ سازگاری تحصیلی در بین دانشجویان غیر بومی دانشگاه آزاد اورمیه. روانشناسی اجتماعی، 2 (44)، 83 ـ92.
کاظمی، م. (1387). بررسی ارتباط هوش فرهنگی و عملکرد کارکنان جامعه المصطفی العالمیه. پایاننامۀ کارشناسی ارشد. مجتمع آموزشی عالی قم، گروه مدیریت دولتی.
فیاضی، م.، و جاننثار احمدی، ه. (1385). هوش فرهنگی: نیاز مدیران در قرن تنوع. تدبیر، 172، 41ـ43.
کمالپور، س.، عزیززاده فروزی، م.، و تیرگری، ب. (1395). بررسی رابطۀ تابآوری با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان پرستاری. مجلۀ مرکز مطالعات و توسعۀ آموزش پزشکی، 13 (5)، 476ـ487.
ملایی، ر.، میرکمالی، م.، و پورکریمی، ج. (1393). بررسی رابطۀ هوش فرهنگی و عملکرد مدیران مدارس دولتی دخترانۀ شهر تهران. نوآوریهای مدیریت آموزشی، 9 (4)، 109ـ123.
موسوی بیرکی، ق.، و جعفری، ا. (1393). رابطۀ سبکهای فراانگیزشی و هوش فرهنگی با فرسودگی شغلی مربیان ادارۀ کل آموزش فنی و حرفهای خراسان رضوی. کنفرانس بینالمللی علوم انسانی و مطالعات رفتاری. تهران: مؤسسۀ مدیران ایدهپرداز پایتخت ویرا.
موسوی، ف.، و شکری، ف. (1395). مطالعۀ پیشرفت تحصیلیِ دانشجویان بر اساس پیشبینیکنندههای فرسودگی تحصیلی و تنیدگی زندگی دانشجویی. رویش روانشناسی، 4 (1)، 25ـ37.
یزدخواستی، گ. (1390). رابطۀ تماسهای بینفرهنگی و هوش فرهنگی؛ تحلیل نظری و تجربی. تحقیقات فرهنگی، 4 (2)، 16ـ30.
Ang, S., & Early, P. C. (2004). Cultural Intelligence Individual Interactions Across Cultures. Stanford, CA.
Ang, S., & Van Dyne, L. (2015). Conceptualization of cultural intelligence. Handbook of Cultural Intelligence: Theory, Measurement and Applications. In S. Ang, & L. Van Dyne (Eds.). New York: Routledge.
Ang, S., Rockstuhl, T., & Tan, M. L. (2015). Cultural intelligence and competencies. Int. Encycl. Soc. Behav. Sci., 2, 433-439.
Bandura, A. (2005). The evolution of social cognitive theory. In K.G., Smith & M.A., Hitt (Eds.). Great Minds in Management. (p.1) Oxford: Oxford University Press.
Bitmiş, M., & Ergeneli, A. (2015). How psychological capital influences burnout: the mediating role of job insecurity. Procedia Social & Behavioral Sciences. 363-368.
Dean, B. (2007). Cultural intelligence in global leadership: a model for developing culturally and nationally diverse teams. Dissertation for the Degree of PhD. Regent University.
Deng, L., & Gibson, P. (2008). A qualitative evaluation on the role of cultural intelligence in cross-cultural leadership effectiveness. International Journal of Leadership Studies, 3, 181-197.
Garcia, G. & Ayala, J. (2017). Relationship between psychological capital and psychological well-being of direct support staff of specialist autism services. The mediator role of burnout. US National Library of Medicine, National Institutes of Health, 8, 2277.
Gong, Z., Chen, Y., & Wang, Y. (2019). The influence of emotional intelligence on job burnout and job performance: mediating effect of psychological capital. Organizational Psychology, 10, 2707.
Ishak, W., Nikravesh, R., Lederer, S., Perry, R., Ogunyemi, D., & Berntein, C. (2013). Burnout in medical student: a systematic review. Clin Teach, 10 (4), 242-5.
Jafari, A., & Seyyed Khorasani, M. (2018). The prediction of academic procrastination based on emotional intelligence with mediating role of psychological capital in medical sciences students. Education Strategies Medical Sciences, 11(2), 39-47.
Kabat-Zinn, J. (2005). Coming to our Senses: Healing Ourselves and World Through Mindful. New York: Hyperion.
Keavanloo, F. (2013). A comparison of cultural intelligence in students. International Research Journal of Applied and Basic Sciences, 6 (4), 481-483.
Lee, S.H., & Jeon, W.T. (2015). The relationship between academic self-efficacy and academic burnout in medical students. Korean J Med Educ, 27(1), 27-35.
Liao, R.X., & Liu, Y.H. (2016). The impact of structural empowerment and psychological capital on competence among Chinese baccalaureate nursing. Nurse Education Today, 36, 31-6.
Ling-Ping, Z.W., & Kai, F. (2013). Interaction among middle school students’ academic self-efficacy: procrastination and burnout. Journal of Xinhua University, 2, 1-5.
Ling Siu, O., Bakker, A., & Jiang, X. (2014). Psychological capital among university students: Relationships with study engagement and intrinsic motivation. Journal of Happiness Studies, 15 (4), 979-994.
Livermore, D. (2015). Leading with cultural intelligence: the real secret to success. 2nd Edn, AMACOM. New York: ISBN-13: 9780814449172.
Livermore, D. (2016). Driven by difference: how great companies fuel innovation through diversity. 1st Edn. AMACOM. New York: ISBN-13: 9780814436530.
Luthans, B., Luthans, K., & Jensen, S. (2012). The impact of business school students’ psychological capital on academic performance. Journal of Education for Business, 87 (5), 253-259.
Luthans, F., Youssef, C.M., & Avolio, B.J. (2007). Psychological Capital: Developing the Human Competitive Edge. Oxford, UK.
Luthans, F., & Youssef-Morgan, C. (2017). Psychological capital: an evidence-based positive approach. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior, 4, 339-366.
Masalach, C., Schaufeil, W.B., & Liter, MP. (2001). job burnout, Annual. Review of Psychology, 52 (4), 397-422.
Neumann, Y. (1990). Quality of learning experience and students college outcomes. International Journal of Educational Management, 7, 1-16.
Peng, J., Jiang, X., Zhang, J., Xiao, R., Song, Y., Feng, X., Zhang, Y., & Miao, D. (2013). The impact of psychological capital on job burnout of Chinese nurses: The mediator role of organizational commitment. US National Library of Medicine. National Institutes of Health, 8(12), 84-193.
Peterson, B. (2004). Cultural Intelligence: A Guide to Working with People from Other Cultures. Yurmouth, ME. Intercultural Press.
Qinyi, T., & Jiali, Y. (2012). An analysis of the reason on learning burnout of junior high school students from the perspective of cultural capital theory: A case study of mengzhe town in Xishuangbanna China. Procedia-Soc Behav Sci, 46, 3727-3231.
Rad, M., Shomoossi, N., Rakhshani, M., & Torkmannejad, M. (2017). Psychological capital and academic burnout in students of clinical majors in Iran. Act Faculties Medicate Naissances, 34(4), 311-319.
Rand, K., Martin, A., & Shea, A. (2011). Hope, but not optimism, predicts academic performance of law students beyond previous academic achievement. J Res Pers, 45(6), 683-686.
Robbins, S. (2012). Organizational Behavior. 2ndEdn. Australia: Prentice Hall.
Snyder, C.R. (2002). Hope theory: Rainbows in the mind. Psychological Inquiry, 13, 249-275.
Stallman, H. M., & Hurst, C. P. (2016). The university stress scale: measuring domains and extent of stress in university students. Aust. Psychol, 51, 128-134.